بخش بزرگی از توانمندی ارتش متکی به نیروهای با ایمان و متعهد است
کد خبر: 3929159
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹

بخش بزرگی از توانمندی ارتش متکی به نیروهای با ایمان و متعهد است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: بخشی از توانمندی ارتش به خاطر تجهیزات است، اما بخش مهم‌تری از آن متکی به نیروهای با ایمان، باانگیزه و متعهد است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان روز گذشته، 22 مهرماه در دیدار رئیس و کارکنان عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی ارتش زاهدان ضمن گرامیداشت 24 مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به مفهوم «کلمه» در قرآن کریم، گفت: «کلمه» یک لفظ است که بر یک معنا دلالت می‌کند و هر چه یک وجود وسیع‌تر، بزرگتر، و ارزشمندتر باشد نشان‌دهنده کمالات خالق است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به تعبیر حضرت علی(ع) که فرموده‌اند «همه موجودات آیه و نشانه خداوند هستند و من آن نشانه بزرگ خدا هستم» افزود: وجود مبارک امیرالمؤمنین(ع) می‌تواند نشانه بزرگ خداوند تبارک و تعالی و بزرگترین آینه‌ای باشد که کمالات خالق را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که خداوند در قرآن کریم در مورد حضرت عیسی(ع) واژه «کلمه» را به کار می‌برد، بیان کرد: انسان‌های بزرگ و برجسته‌ای که عمر خود را صرف خدمت به اسلام و قرآن کرده‌اند، همه می‌توانند در حد و اندازه خود یک «کلمه» و یک وجود ارزشمند و نشانه و آیت بزرگ خداوند متعال باشند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) با استناد به آیات شریفه 24 تا 27 سوره مبارکه ابراهیم، گفت: خداوند در قرآن کریم در رابطه با کلمه طیبه مثالی می‌زند که این وجودهای پاک مثل یک درخت، پاک و دارای محصول است با این ویژگی‌ها که اول طیب است و پاک، دوم ریشه در زمین دارد و مستحکم است و سوم شاخه‌هایش در آسمان است و در عین حال که موجودی زمینی است، اما آثارش به آسمان می‌رود و این موجود همواره و در هر زمان ثمره دارد؛ اما در عوض کلمه خبیثه مثل درختی است که از ریشه کنده شده باشد و پایه و ریشه‌ای ندارد پس ماندگار نخواهد بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) مصداقی از کلمه طیبه است و یکی از آثار و برکاتش انقلاب اسلامی است که نمایان و روشن است و درخت انقلاب روز به روز تنومندتر می‌شود و آثار خودش را در سراسر جهان به نمایش می‌گذارد و توان و پیشرفت خود را بر دشمنان انقلاب و اسلام تحمیل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به هدف دشمنان که از همان ابتدا با توطئه و کودتا و جنگ تحمیلی تا محاصره‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی به‌دنبال نابودی انقلاب هستند، اظهار کرد: با وجود این مسائل، مستحکم ماندن این درخت تنومند، خودش یک معجزه است و این‌که روز به روز هم رشد کرده معجزه عجیب‌تری است.

وی ادامه داد: در دایره درخت پربار انقلاب، یکی از سنت‌های حسنه‌ای که پا گرفت، سازمان عقیدتی ـ سیاسی است که البته این خود می‌تواند به صورت مستقل یک شجره طیبه در نظر گرفته شود آن هم با همه شاخ و برگ و همه شعبه‌ها و همه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد.

محامی با اشاره به تأثیر همه خدمات سازمان عقیدتی ـ سیاسی در حفظ سلامت و نشاط در ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: بخشی از توانمندی ارتش به خاطر تجهیزات است، اما بخش مهم‌تری از آن متکی به نیروهای با ایمان، باانگیزه و متعهد است.

وی با اشاره به نقش معنویت و ایمان در مقاومتی که نیروهای انقلاب در ابتدای جنگ با دست خالی در برابر دشمن انجام دادند، گفت: وجود مجموعه‌ای که بتواند جنبه‌های عقیدتی، ایمانی و فکری را تقویت کند تا تبدیل به عاملی برای جلوگیری از انحراف شود، اهمیت دارد.

امام جمعه زاهدان با تأکید بر اهمیت بینش اجتماعی و سیاسی، اضافه کرد: گاهی انسان ممکن است متدین و مؤمن باشد و حاضر باشد پای دین و دیانت و کشورش از همه هستی‌اش بگذرد، اما فهم درستی از اوضاع نداشته باشد و طبق تعبیر مقام معظم رهبری نیاز است تا انسان نقشه جنگ را بداند و جبهه خودی و غیر خودی را بشناسد تا به جبهه خودی شلیک نکند.

انتهای پیام
captcha