کمک ۴۶۰ میلیارد تومانی خیرین کشور به کمیته امداد
کد خبر: 3927957
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

کمک ۴۶۰ میلیارد تومانی خیرین کشور به کمیته امداد

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه از اول محرم تاکنون خیرین ۴۶۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده‌اند، افزود: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته حمایتی و ۱۰ میلیون پرس غذای گرم بین خانواده‌های تحت پوشش امداد توزیع شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور،‌ امروز، 16 مهر ماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 1357 به دستور امام راحل تأسیس و فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات به نیازمندان کشور آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه تأسی کمیته امداد در سال‌های آغاز پیروزی انقلاب اسلامی نشان از حساسیت امام نسبت به وضعیت فقرا، نیازمندان و ایتام دارد، افزود: یکی از محورهای اساسی در فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل در زمینه خانواده‌های تحت پوشش امداد، بحث توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای تهیدستان با حفظ تکریم آن‌ها بوده است.

رئیس کمیته امداد اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی را سه رکن توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته‌ امداد دانست و بیان کرد: در این راستا اقدام به شناسایی استعدادهای جامعه هدف و شکوفایی آن‌ه به منظور توانمندسازی خانواده‌ها کرده است.

وی اظهار کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد جدای از کمک به سالمندان، بیماران صعب العلاج و مددجویان طرح شهید رجایی، توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد است که با ایجاد اشتغال و نظارت دنبال می‌شود.

ایجاد سالانه 70 هزار شغل

بختیاری به برنامه پنج ساله ششم کمیته امداد اشاره و اعلام کرد: براساس این برنامه ما باید سالانه 70 هزار شغل برای جامعه هدف خود ایجاد کنیم که در سال اول 170 هزار، سال دوم 148 هزار و سال سوم یعنی سال گذشته 175 هزار و 900 شغل ایجاد کرده و برای امسال نیز در تلاشیم تا 200 هزار شغل ایجاد شود.

وی از پرداخت 6200 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور ایجاد 200 هزار شغل جدید اشاره و اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد اشتغال خانگی است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه از تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد 64 درصد آن را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، افزود: در استان کردستان نیز 44 درصد خانوارهای تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که اشتغال خانگی برای این خانوارها بسیار مفید خواهد بود.

وی به کمک بیش از 2 میلیارد تومانی خیرین کردستان به ایتام و محسنین استان طی امسال خبر داد و یادآور شد: یکی از خیرین کردستان عید قربان 164 رأس حیوان سنگین، برای دهه اول محرم 10 رأس گاو و برای روز عاشورا دو هزار پرس غذای گرم نذر کرد که بین خانواده‌های تحت پوشش امداد کردستان توزیع شد. مستمری مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی براساس بودجه امسال، 15 درصد افزایش داشت در حالیکه قیمت اجناس و کالاهای اساسی چند برابر افزایش داشته و این پاسخگوی هزینه‌های زندگی مددجویان نیست و به آنها فشار می‌آورد.

بختیاری بیان کرد: از اول محرم تاکنون خیرین 460 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده‌اند و حدود یک میلیون و 400 هزار بسته حمایتی و 10 میلیون پرس غذای گرم بین خانواده‌های تحت پوشش امداد توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد از شناسایی 700 هزار دانش‌آموز نیازمند که به شبکه‌های شاد و آموزش تحصیلی اینترنتی دسترسی ندارند، خبر داد و یادآور شد: تاکنون برای 250 هزار نفر از دانش‌آموزان تبلت خریداری شده و برای 50 هزار نفر دیگر در قالب یک قرارداد با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تبلیت خریداری و به زودی تحویل آن‌ها خواهد شد.

بحث اشتغال؛ بیشترین مراجعات در استان کردستان

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه این دیدار اظهار کرد: بیشتر مراجعات ما در استان کردستان در بحث مسکن، اشتغال و معیشتی است که بحث اشتغال در رأس آن‌ها قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مردم کردستان در اوج نجابت و کم‌توقعی، راضی هستند که چرخشان بچرخد، افزود: تاکنون به سه شهرستان سفر کرده‌ایم، نامه‌ها و مراجعات مردمی، جز گرفتاری‌های خاص که قضایی و غیره است، بیشتر در زمینه اشتغال است. بیشتر مردم کردستان در بحث اشتغال دچار مشکل هستند که امیدواریم با اقدامات کمیته امداد در استان این معضل حل شود.

پورذهبی ادامه داد: مردم کردستان هم نجابت دارند و هم وفادار به نظام و در عین حال که بیش از 80 درصد استان اهل سنت هستند، دوستدار اهل بیت(ع) هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: با مدیرکل کمیته امداد در استان در خصوص مشکلات مردم صحبت‌هایی شده است که امیدواریم گشایش‌های جدیدتری ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha