تعهد به اخلاق و نماز، وجدان کاری را در ادارات تقویت می‌کند
کد خبر: 3927393
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶

تعهد به اخلاق و نماز، وجدان کاری را در ادارات تقویت می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر مدیران و مجموعه‌های اداری ما متعهد و مقید به نماز و اخلاق باشند، وجدان کاری در آنان تقویت می‌شود که این خود عاملی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب است.

تعهد به اخلاق و نماز، وجدان کاری را در ادارات تقویت می‌کندبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌اله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز 14 مهرماه، در مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر استان در حوزه نماز، اظهار کرد: همانگونه که در قرآن کریم عنوان شده است، نماز انسان را از فحشا و گناه باز می‌دارد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: یکی از موضوعاتی که در منطق وجود دارد « عکس مستوی» است، طبق این اصل، اگر انسان اهل نماز باشد، گناه و منکر در جامعه کمرنگ می‌شود حال اگر در جامعه‌ای فساد و گناه زیاد است نشان از آن دارد که در این جامعه حق نماز ضایع شده است.
وی اضافه کرد: قرآن یکی از ویژگی‌های جوامعی که دچار مشکلات و انواع آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف شده‌اند را «اضاعه نماز» عنوان می‌کند، تبعیت از هوا و هوس، بروز انواع معضلات و ناهنجاری‌ها در جامعه، نشان از ضایع شدن نماز است.
شعبانی گفت: ما در جامعه امروز با منکرات فراوانی روبرو هستیم که این منکر تنها در مسئله حجاب نیست، امروز عدم رسیدگی به کار ارباب‌رجوع در ادارات نوعی منکر است که این معضل نیز به دلیل بی‌توجهی و یا کم‌توجهی آن مجموعه اداری به بحث نماز است.
وی گفت: ما اگر بتوانیم مسئله نماز را جدی بگیریم بزرگ‌ترین کار فرهنگی را کرده‌ایم که در آن صورت شاید نیاز دیگر به انجام بسیاری از کارها نباشد، اگر در ادارات ما مسئله نماز جدی‌تر گرفته می‌شد و مدیر و کادر اداری نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشتند کارها بهتر پیش می‌رفت و اتفاقات بهتری رخ می‌داد.
شعبانی ادامه داد: مسئولیت، پُست و مدیریت، برای هیچ‌کس ماندنی نیست و فضای لغزنده‌ای است که می‌تواند زمینه فساد و بسیاری از مسائل غیراخلاقی را برای انسان فراهم کند، بنابراین مدیران باید ابتدا به خود توجه کنند.
امام‌جمعه همدان خطاب به مدیران گفت: شما و همه ما محتاج به خلوت و اخلاق هستیم و آنچه می‌تواند موجب تقویت و تسهیل اخلاق شود، مسئله نماز است، مدیری که به دنبال داشتن مجموعه‌ای نمازی است باید ابتدا خود فردی نمازی باشد.
وی بابیان اینکه منظور ما از نماز، نماز واقعی است، گفت: اگر مدیران و مجموعه‌های اداری ما متعهد و مقید به نماز و اخلاق باشند، وجدان کاری در آنان تقویت می‌شود که این خود عاملی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب است.
شعبانی گفت: مسئولین و مدیران ما وظیفه سنگین‌تری نسبت به دیگران دارند چراکه نه‌تنها باید نسبت به کار خود درست و متعهدانه عمل کنند بلکه در امر نماز نیز الگویی برای مجموعه پایین خود هستند که در آخرت باید پاسخگو باشند.
وی بابیان اینکه شایسته نیست در جامعه‌ای که منسوب به‌نظام اسلامی است برخی دستگاه‌ها به‌ویژه مجموعه‌های فرهنگی در حوزه نماز؛ عملکرد خوبی نداشته باشند، گفت: چگونه می‌توان انتظار داشت از فردی که خود پایبند به میثاق و عهد و پیمانش باخدا (نماز) نیست نسبت به کار مردم دغدغه‌مند باشد.

انتهای پیام
captcha