نگاهی به فعالیت‌ مؤسسات قرآنی خراسان شمالی در شش ماهه نخست سال
کد خبر: 3927172
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶

نگاهی به فعالیت‌ مؤسسات قرآنی خراسان شمالی در شش ماهه نخست سال

مؤسسات و مراکز قرآنی استان خراسان شمالی در شش ماهه نخست سال اقدامات فرهنگی و قرآنی را در ایام کرونا با همکاری اتحادیه قرآنی انجام داده‌اند که گزارشی از آن ارائه می‌شود.

به گزارش ایکنا، با توجه به نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید»، اتحادیه قرآنی خراسان شمالی در شش ماهه ابتدای سال، برنامه‌های خود را تشریح کرد.

با توجه به شیوع بحران کرونا و تعطیلی فعالیت‌های آموزشی مؤسسات، اکثر مراکز و خانه‌های قرآن استان خراسان شمالی به پایگاه‌های تهیه ماسک، گان و لوازم بهداشتی تبدیل شد و همچنین محل‌هایی برای جمع آوری کمک‌ها و هدایای مردم قرار گرفتند.

طرح همدلی و مواسات مؤمنانه، با شناسایی خانواده‌های نیازمند و به خصوص اقشار آسیب‌دیده از کرونا در چندین مرحله با همکاری گروه‌های جهادی، مورد حمایت قرار گرفت.

از جمله فعالیت‌های آموزشی مؤسسات این استان در شش ماه گذشته برگزاری متوالی ختم‌های دسته جمعی قرآن، برگزاری مسابقات متنوع با موضوعات اخلاقی و قرآنی در پیشگیری از شیوع کرونا، تشویق به ماندن در خانه و تهیه برنامه‌های سرگرم‌کننده در فضای مجازی برای جامعه هدفشان، برگزاری دوره‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی، تفسیر و تدبر در قرآن، آموزش وقف و ابتدا در قرآن و برگزاری آموزش حفظ قرآن کریم از جمله دوره‌های آموزشی مؤسسات در فضای مجازی است.

در ایام ماه محرم، برگزاری روضه‌های خانگی، حضور در برنامه‌های محله‌ای در فضای باز، نصب پارچه نوشته و پرچم‌های عزادری ابا عبدالله الحسین(ع) بر سردر منازل، مؤسسات و خانه‌های قرآنی بود.

از دیگر فعالیت‌های مؤسسات قرآنی که در استان خراسان شمالی، تبدیل مکان مؤسسات به محل‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین در تهیه جهیزیه و مایحتاج زندگی نو عروسان است. اتحادیه قرآنی خراسان شمالی نیز در زمینه ارتباط‌دهی خیرین استان با آنها نقش بسزایی داشته است.

لیلی شکرانی، مدیر عامل اتحادیه قرآنی خراسان شمالی گفت: امیدواریم که در این سال، فرمان رهبرمان را لبیک گفته و کاستی‌ها را به فرصت‌هایی برای همدلی و همیاری تبدیل کرده باشیم. حمایت شورای توسعه از 34 مؤسسه قرآنی که برنامه‌ای از عملکرد سال 98 را به اتحادیه ارسال کرده، کمک بلاعوض وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 10مؤسسه دارای مجوز از جمله‌های برنامه‌های حمایتی این استان در شش ماهه اول سال 99 بود.

در هفته دفاع مقدس، برخی از مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن دیدارهایی با خانواده‌های معزز شهدای هشت سال دفاع مقدس داشتند و با حضور در مراسم غبار‌رویی از گلزار مطهر شهدا تجدید میثاق با این عزیزان در ادامه راهشان داشتند.

انتهای پیام
captcha