کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند افزایش مشارکت عمومی است
کد خبر: 3926951
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند افزایش مشارکت عمومی است

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیازمند کار فوق‌العاده مدیران و افزایش مشارکت‌های عمومی دانست و گفت: مقام معظم رهبری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از تمامی مدیران کار فوق‌العاده خواسته‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، فریبرز نجفی‌مهر، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری امروز، ۱۲ مهرماه در نشست بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی در سالن تدبیر و امید استانداری کرمانشاه، گفت: مقام معظم رهبری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از تمامی مدیران کار فوق‌العاده خواسته‌اند و انتظار مردم از دستگاه‌های مربوط، عملیاتی کردن وظایف تعیین شده در طرح مستقیم کار ملی برای مقابله با این آسیب‌هاست.

وی با اشاره به ورود رهبری به موضوع آسیب‌ها از سال ۹۵، افزود: شورای اجتماعی کشور با تهیه طرح مستقیم کار ملی و ابلاغ آن به تمام استان‌ها برای هر یک از آسیب‌های اجتماعی یکی از دستگاه‌های تخصصی را به‌عنوان متولی اقدامات ویژه به‌منظور کنترل و کاهش آن‌ها تعیین کردند تا با همراهی سازمان‌های همکار مبادرت به طراحی و اجرای برنامه‌های دقیق و عالمانه در مسیر مقابله با این معضلات کنند.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه به فعالیت‌های تمام دستگاه‌های مرتبط برای حل آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به دلیل پراکنده‌کاری و جزیره‌ای کار کردن دستگاه‌های مرتبط، در برخی حوزه‌ها شاهد وضعیت نابسامانی هستیم.

نجفی‌مهر تأکید کرد: تأثیر رسانه و سازمان‌های مردم‌نهاد و معتمدین جامعه برای حل مسائل اجتماعی مورد تأکید است و در این راستا از دستگاه‌های تخصصی مانند بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش و ... می‌خواهیم تا با فعال کردن کمیته‌های مرتبط برای آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار مثل طلاق، خودکشی، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و ... تدابیر ویژه‌ای اتخاذ و شهرستان‌هایی که وضعیت حادتری دارند در اولویت اقدامات فوق‌العاده خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha