۲۲۰ نفر در اردبیل از آموزش‌های صنایع‌دستی بهره‌مند شدند
کد خبر: 3923048
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

۲۲۰ نفر در اردبیل از آموزش‌های صنایع‌دستی بهره‌مند شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۲۰ نفر در سطح شهرستان اردبیل از آموزش‌های صنایع‌دستی بهره‌مند شدند.

۲۲۰ نفر در اردبیل از آموزش‌های صنایع‌دستی بهره‌مند شدندبه ‌گزارش ایکنا از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل، ۲۴ شهریورماه در بازدید از دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در اردبیل اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲۰ نفر از علاقمندان در دوره‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح شهرستان شرکت کرده و از آموزش‌های لازم برخوردار شدند.
وی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی و حضوری برگزار شد که کلاس‌های حضوری با رعایت تمامی موارد و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل با اشاره به رشته‌های مختلف آموزش صنایع‌دستی گفت: رشته‌های چرم‌دوزی، گلیم و ورنی، قلاب بافی، تراش سنگ، پیکرتراشی و نقاشی زیر لعاب از جمله رشته‌هایی بوده که برگزار و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها از آموزش‌های لازم برخوردئار شدند.
شایقی توسعه آموزش‌ها در حوزه صنایع‌دستی را زمینه‌ساز افزایش تولید و اشتغال در این بخش دانست و عنوان کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید، توسعه آموزش و تولید در بخش صنایع‌دستی می‌تواند زمینه برای تحقق این شعار را فراهم آورد.
وی از حمایت از فعالان در این بخش در سطح شهرستان خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا با پایان دوره‌های آموزشی و اخذ گواهینامه مهارتی با معرفی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات زمینه اشتغال و ورود صنعتگران به بازار کار را فراهم آوریم.

انتهای پیام
captcha