مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اقدام عملی انجام دهند
کد خبر: 3922264
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اقدام عملی انجام دهند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف جامعه را شکننده‌تر از هر زمان کرده است، گفت: هم‌اکنون نوبت مسئولان است که به وظیفه خود در قبال مردم متین و صبور عمل و تورم کمرشکن را مهار کنند.

مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی اقدام عملی انجام دهندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 21 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، به وجود مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی در کشور اشاره کرد و خواستار اقدام عملی و فوری مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی مردم شد.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف جامعه را شکننده‌تر از هر زمان کرده است، افزود: هم‌اکنون نوبت مسئولان است که به وظیفه خود در قبال مردم متین و صبور عمل و تورم کمرشکن را مهار کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، در ادامه با بیان اینکه اهانت به مقدسات مسلمانان شکستن حرمت همه ادیان توحیدی و پیامبران الهی است گفت: همه آزادی خواهان بیدار جهان وظیفه دارند به اقدام هتاکانه و جسورانه نشریه فرانسوی پاسخ دهند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در پی این اقدام نشریه فرانسوی گفت: وحدت اسلامی، بیداری مقاومت اسلامی و برخورد هوشمندانه با این قبیل امور، انقلابی بر ضد حرکت‌های جنایت بار آمریکا و رژیم صهیونیستی و جهان غرب خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم قهرمان آذربایجان ضمن محکومیت شدید این اقدام جنون آمیز و اقدام شیطانی از دستگاه دیپلماسی کشور و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی فعال در حوزه بین الملل اتخاذ تصمیمات هوشمندانه، خردمندانه و قاطعانه را با استفاده از ظرفیت‌های مجامع و نهاد‌های بین‌الملل اسلامی دیگر ادیان توحیدی برای مقابله با این حرکت طراحی شده و خبیثانه خواستار هستند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه خطبه‌های این هفته به وضعیت استان آذربایجان‌شرقی و بخصوص شهر تبریز  در خصوص کرونا اشاره کرد و گفت: هرچند وضعیت کرونا در شهر تبریز قرمز نشده، اما شرایط کلی استان در وضعیت قرمز است و این نشان می‌دهد که مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا کم توجه شده‌اند.

وی تعداد بستری شده‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی را وسیع خواند و اظهار کرد: باید توجه داشت که طی ماه‌های اخیر کادر درمان و پزشکان در مراکز بیمارستانی و درمانی خسته شده‌اند، اما متاسفانه در این شرایط ویژه شاهد تجمعات زیاد مردم و خانواده‌ها در پارک‌ها و سایر مکان‌های تجمعی هستیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه عده‌ای با ارسال پیامک این سئوال برایشان مطرح است که چرا در این وضعیت کرونایی نماز جمعه برپا می‌شود، یادآور شد: فریضه نماز جمعه با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا برگزار می‌شود و دستور بر این است که هر شهری اگر شرایط قرمز نداشته باشد، می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماز جمعه را در آن اقامه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فرا رسیدن ۲۷ شهریور سالروز درگذشت شهریار، گفت: این روز، روز شعر و ادب فارسی نام گرفته است و لازم به ذکر است که نباید اشعار شهریار را که نشان از تعهد، دین داری و ولایت مداری او است و خدماتی که با این اشعار در دوران دفاع مقدس انجام داد را فراموش کرد.

وی متدکر شد: عشق و علاقه شهریار به امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و به خصوص ارادت او به سرزمین آذربایجان نباید فراموش شود.

خطیب جمعه تبریز، ادامه داد: اشعار شهریار مورد پسند خاص و عام بود و مخاطبان شعر شهریار طیف وسیعی را شامل می‌شوند، اشعار پرسوز شهریار در ماه محرم هر انسانی را به گریه می‌اندازد.

انتهای پیام
captcha