مهارت‌آموزی به دانشجویان قدم اصلی در جهت اشتغال است
کد خبر: 3922227
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

مهارت‌آموزی به دانشجویان قدم اصلی در جهت اشتغال است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده اشتغال در جامعه استفاده از دانشگاه فنی و حرفه‌ای است گفت: مهارت‌آموزی به دانشجویان قدم اصلی در جهت اشتغال است.

مهارت‌آموزی به دانشجویان قدم اصلی در جهت اشتغال است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار شب گذشته 20 شهریور در نشستی با رییس این دانشگاه با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده اشتغال در جامعه استفاده از دانشگاه فنی و حرفه‌ای است گفت: آموزش مهارت‌آموزی به دانشجویان قدم اصلی در جهت اشتغال است.
وی با اشاره به مهارتی و آچار به دست بودن دانشجویان این دانشگاه متذکر شد: این دانشجویان با توجه به سطح کم توقعات به راحتی جذب بازار کار می‌شوند که در این راستا با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و با همت مدیران این دانشگاه باید سوله ورزشی این دانشگاه در دهه فجر افتتاح گردد.
فخری ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند آینده کشور را بسازد  که بر این اساس خوابگاه و امکانات مناسب آموزشی باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد و با حمایت استانداری، شورای شهر، شهردار و سایر دستگاه‌های اجرایی باید هر چه سریعتر مشکلات این مجموعه دانشگاهی برطرف گردد .
هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ضمن حمایت از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: درخواست تأمین اعتبار، امکانات، تجهیزات و همچنین ساختمان 2400 متری این مجموعه به صورت کتبی به معاونت عمرانی استانداری ارائه تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی بسیار موفق عمل کرده و 63 درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی شاغل می شوند گفت: این عدد بالای اشتغال مهمترین عامل تاثیرگذار در عینیت بخشیدن به جهش تولید است.
وی به عملکرد بسیار موفق دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت: علت این آمار قابل تامل گذراندن 4 سال از دروس این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان‌ها ،برگزاری 70 درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای ، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه و در آخر اینکه این دانشجویان به دلیل مهارتی بودن آچار به دست و فنی بوده و سریعا جذب بازار کار می‌شوند .
نقدی افزود: در استان چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای وجود دارد که دو دانشکده در سمنان به تفکیک جنسیت و دو دانشکده در شهرستان‌های شاهرود و امیرآباد دامغان است که در مجموع با چهار هزار دانشجو و 500 عضو هیئت علمی و مدرس حق‌التدریس ارائه خدمت خدمت به دانشجویان و جامعه می‌نماید .
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یادآور شد: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، و تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی‌، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم کند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اینکه آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان دهنده این است که این دانشگاه متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد متذکر شد: چون ۶۰ درصد دروس‌ دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نخواهند داشت زیرا دانشجویان در کنار درس تئوری، مهارت انجام کار را نیز فرا خواهند گرفت.
نقدی یادآور شد: با توجه به اینکه 60 درصد دروس به صورت کارگاهی است اما با کمبود تجهیزات و کمبود فضای کارگاهی مواجه هستیم که در این راستا ایجاد ساختمان آموزشی آزمایشگاهی 2400 متری برای این مجموعه، از خواسته‌های مهم این دانشگاه است.
به گفته وی؛ دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی است و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است که در سال جدید متناسب با نیاز بازار کار استان مجوز اخذ رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی،نقاشی، تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است .

انتهای پیام
captcha