ایجاد ۴۹۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان از ابتدای برنامه ششم توسعه
کد خبر: 3921347
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

ایجاد ۴۹۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان از ابتدای برنامه ششم توسعه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد از ابتدای اجرای برنامه ششم توسعه تاکنون ۴۹۳ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد کرده است، اظهار کرد: برای پنج‌ساله برنامه ششم ایجاد ۳۵۰ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در نشست تبیین الگوی اشتغال و هم‌اندیشی با ذینفعان اشتغال کمیته امداد که دیروز، 16 شهریور ماه در دانشگاه کردستان، برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه کمیته امداد در زمینه اشتغال، ایجاد مشاغل پایدار با درآمد بالاست.

وی با اشاره به اشتغال‌های ایجاد شده برای مددجویان امداد در کشور افزود: بر اساس نظارت‌های داخلی و نظارت دستگاه‌های ناظر میزان انحراف در مشاغل ایجادی کمیته امداد بسیار پایین است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه از ابتدای اجرای برنامه ششم توسعه تاکنون ۴۹۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان امداد کشور ایجاد شده است، بیان کرد: ایجاد ۳۵۰ هزار فرصت شغلی دیگر برای پنج‌ساله برنامه ششم در نظر گرفته‌ شده که کمیته امداد جلوتر از برنامه حرکت کرده است. اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد در سه‌ ساله نخست برنامه ششم توسعه کشور ۴۱ درصد بیشتر از اهدافی است که در زمینه اشتغال در طول پنج‌ساله برای این نهاد در نظر گرفته‌ شده است.

عبدالملکی با اشاره به دو برابر شدن درآمد طرح‌های اشتغالزایی مددجویان در طول این سه‌سال، یادآور شد: در سال ۹۷ میزان درآمد طرح‌های اشتغال ۷۴۰ هزار تومان بود که این رقم در سال گذشته به یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و امیدواریم امسال به بیش از ۲ میلیون تومان برسد.

پرداخت 40 میلیاردتومان تسهیلات اشتغال

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در ادامه این نشست با اشاره به پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان امداد استان کردستان اظهار کرد: با این میزان تسهیلات تاکنون هزار شغل برای مددجویان کردستانی ایجاد شده است.

وی افزود: رسالت اصلی این نهاد توانمندسازی به ویژه از طریق اشتغال است و این کار با کمک بانک‌ها، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری، راهبران شغلی و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

شیخی‌زاده با اشاره به عملکرد اشتغال کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به نیازمندان پرداخت شد و با این مبلغ چهار هزار و ۱۳۲ طرح اشتغال‌زایی در سطح استان و به ویژه مناطق روستایی ایجاد شد. امسال نیز ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال نیازمندان در نظر گرفته‌شده که در چهارماهه نخست امسال هزار طرح با پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان نظارت هوشمند سه الی پنج‌ساله و همچنین پرداخت تسهیلات توسعه‌ای را از مواردی نام برد که این نهاد بعد از ایجاد اشتغال باهدف پایداری مشاغل ایجادی انجام می‌دهد.

یادآور می‌شود در پایان نشست از مدیران عامل بانک‌هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان همکاری دارند، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha