اجرای ۱۴ تدبیر رهبری در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت وظیفه حوزه است
کد خبر: 3920986
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

اجرای ۱۴ تدبیر رهبری در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت وظیفه حوزه است

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس خواستار توجه ویژه حوزه‌های علمیه به مبانی کشور اسلامی شد و اظهار کرد: الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت مقام معظم رهبری ۵۶ تدبیر دارد که ۱۴ مورد آن وظیفه حوزه‌های علمیه است.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، امروز، 15 شهریور ماه در آیین افتتاح سال تحصیلی حوزه ‌های علمیه استان که در مصلای قدیم نماز جمعه شیراز به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص فعالیت‌های آموزشی مراكز حوزوی بیان کرد: سه رکن ایمان، علم و عمل را خداوند در قرآن کریم ذکر کرده است که این سه مورد مسئله‌ای است که حوزه‌های علمیه باید نسبت به محصلین خود انجام داده و در آموزش‌ها مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در دینداری مردم، اظهار کرد: در یکی و دو قرن گذشته همه، تفاوت را فهمیده‌اند که دین‌داری باید از مدرسه و مسجد آغاز شود؛ نقش حوزه در زمان غیبت حجت بر همه عالم است؛ در روایات داریم که در آخر الزمان قم حجت می‌شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینكه هر چه پیرامون حوزه گفته‌ایم به تناسب نقشی است كه حجت است، گفت: باید نگاه به کشور اسلامی هم باشد؛ اینکه مقام معظم رهبری الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مطرح کردند، ۵۶ تدبیر دارد که ۱۴ مورد آن وظیفه حوزه است و اگر حوزه نتواند خود را نشان دهد دیگر تدبیرها به زمین خواهد خورد.

وی در خصوص مشکلات حوزه‌های علمیه و معیشت طلاب نیز بیان کرد: همه مسئولان حوزه به فکر حل مشکلات هستند، اما علم را به سادگی نمی‌توان به دست آورد، اگر تلاش را در راه علم انجام دهیم، رزق نیز می‌رسد.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یک کار عظیمی در حوزه علمیه فارس صورت گرفته که جای قدردانی دارد؛ کار کردن در فضایی که گاهی ضابطه‌پذیر نیست و مشکلاتی که کرونا به وجود آورده، آسان نبوده است.

وی با بیان اینکه استان فارس در چند بخش الگو برای سایر استان‌ها بوده است، اضافه کرد: از تلاش‌هایی که در مراكز حوزوی انجام شده صمیمانه تشکر می‌کنیم، اینکه مدل آموزش را از حضوری به غیر حضوری تبدیل کنیم، کار ساده‌ای نیست.

انتهای پیام
captcha