مهمترین درس عاشورا دشمن‌شناسی است
کد خبر: 3919647
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
ماموستا بهمنی:

مهمترین درس عاشورا دشمن‌شناسی است

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج، کربلا را سراسر درس برای جوامع اسلامی دانست و تأکید کرد: مسلمانان باید یزید و حسین(ع) زمان خود را بشناسند و با شناخت کامل مواظب باشند، در زمین دشمن حرکت نکنند.

ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به جایگاه والای ماه محرم و واقعه کربلا نزد خداوند متعال اظهار کرد: محرم یکی از ماه‌های حرام است، خداوند بین 12 ماه 4 ماه را به عنوان ماه حرام قرار داده و پیامبر مکرم اسلام نیز احترام خاصی برای این ماه گذاشته است.

ماموستا بهمنی با اشاره به اینکه روز دهم محرم براساس احادیث روز خلقت آدم، نجات کشتی حضرت نوح و نجات قوم بنی اسرائیل از شر فرعون و فروعنیان بوده است، بیان کرد: در این راستا پیامبر اکرم(ص) روز نهم و دهم محرم را برای روزه سنت انتخاب کرده‌اند و فرمودند: «کسی این دو روز را روزه باشد گناه یک سال گذشته‌اش پاک می‌شود».

وی با تأکید بر اینکه ماه محرم یکی از بزرگترین ماه‌های تاریخ بشر بوده است، بیان کرد: سال 61 هجری سالی خیلی غمگین برای امت اسلام بوده است و حتی برخی از اصحاب دعا می‌کردند که در این سال در قید حیات نباشند.

نجات اسلام؛ هدف اصلی قیام امام حسین(ع) 

ماموستا بهمنی با اشاره به تغییر و تحولات دوران حکومت یزید بیان کرد: در دوران حکومت یزید اسلام کاملاً تغییر و چیزی به نام دین باقی نمانده بود و این امر موجب شد تا در چنین شرایطی امام حسین(ع) برای نجات اسلام قیام کند.

وی با بیان اینکه هر وقت مردم نسبت به رهبر دینی خود بی‌وفایی کردند، مشکلات جدی برای جهان اسلام اتفاق افتاده است، افزود: عهدشکنی مردم کوفه با رهبر و پیشوای خود امام حسین(ع) موجب شد که عزیزترین فرزند پیامبر به بدترین شکل خون پاکش به زمین ریخته شود. هر وقت جامعه از رهبران دینی خود جدا شدند، خداوند اشرار را رهبر آنها قرار می‌دهد و افرادی زمام مردم را در دست می‌گیرند که هیچ رحم و مروتی ندارد.

ماموستا بهمنی کربلا را سراسر درس برای جوامع اسلامی دانست و تأکید کرد: مسلمانان باید یزید و حسین(ع) زمان خود را بشناسند و با شناخت کامل مواظب باشند، در زمین دشمن حرکت نکنند. بعد از شهادت امام حسین(ع) مردم کوفه پشیمان می‌شوند، خون حضرت حسین(ع) در کربلا راکد نایستاد و تمام جهان را دربر گرفت.

منکرترین، منکر جامعه بین‌الملل

وی با تأکید بر همراه و همگام شدن کشورهای اسلامی با مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: در دوران ظلم و ستم‌های بی‌شمار رژیم صهیونیستی در حق مسلمانان، یکی از پادشاهان کشورهای اسلامی با به رسمیت شناختن اسرائیل، منکرترین منکر جامعه بین‌الملل را انجام می‌دهد و باید مسلمانان جهان در مقابل این اقدام نابخردانه کشورهای اسلامی ایستادگی کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه در کتاب‌های فقهی تمام مذاهب اسلامی صلح زمانی با کافر درست و جایز است که همه مسلمانان موافق آن باشند، بیان کرد: مهم‌ترین درس عاشورا و کربلا این است که دشمن زمان را بشناسی و از محوریت رهبر دینی خود خارج نشوید.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هدف و فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) بوده است، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و همواره مورد تأکید بزرگان دین قرار گرفته است.

ماموستا بهمنی با اعلام اینکه امام محمد غزالی امر به معروف و نهی از منکر را واجب دینی برای همه مسلمانان عنوان می‌کند، یادآور شد: هر وقت مؤمنی به مؤمن دیگر خیانت کند، بدانید که ایمان در قلبش نمی‌ماند.

انتهای پیام
captcha