دعوت از نیکوکاران برای رسیدگی به امور نیازمندان استان اردبیل
کد خبر: 3919046
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

دعوت از نیکوکاران برای رسیدگی به امور نیازمندان استان اردبیل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

بافت ۶۳۱ تخته فرش توسط مددجویان اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل، پنجم شهریورماه، گفت: مددجویان تحت حمایت این کمیته ۶۳۱ تخته فرش در پنج ماهه نخست سال‌جاری بافته‌اند که در بازار با قیمت مناسب فروخته شده است.
وی افزود: از طریق بازاریابی مناسب و شرکت مددجویان در نمایشگاه فرش، تمامی تولیدات آن‌ها به فروش رفت.
سیفی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۶۰ طرح فرشبافی تحت نظارت این نهاد قرار دارد، تأکید کرد: با اجرای طرح‌های قالیبافی، فرشبافی و جاجیم، درصدد هستیم علاوه بر توانمندسازی خانوار تحت حمایت، به حفظ این هنر و فرهنگ بومی نیز کمک کنیم.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه اکثر بافندگان تحت حمایت از نقشه‌های مختلفی استفاده می‌کنند، بیان کرد: به منظور بالابردن سطح درآمد بافندگان، ضرورت دارد طرح و نقشه‌های بازارپسند و به روز، همچنین مواد اولیه مرغوب و دار قالی استاندارد توسط کمیته امداد تهیه و در اختیار مددجویان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تلاش داریم با ایجاد «مرکزنیکوکاری فرش» بیش از پیش یاریگر بافندگان تحت حمایت باشیم، افزود: تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گرفته‌ایم که با یاری خیران و نیکوکاران می‌توانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم.
سیفی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی مسیر توانمندسازی مددجویان را به خصوص در زمینه فرشبافی هموار می‌کند، تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و بازار محور برای مددجویان تحت حمایت با محدودیت روبه‌رو است که از طریق فضای مجازی و آموزش از راه دور و دیگر روش‌های الکترونیکی درصدد دستیابی به این مهم هستیم.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه به دنبال افزایش ارزش افزوده محصولات و تولیدات مددجویان تحت حمایت در تولید فرش هستیم، افزود: با همکاری‌های همه جانبه دستگاه‌های همسو، رایزنی‌های مناسبی برای بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان در زمینه فرش و قالی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام
captcha