مشارکت اتحادیه قرآنی خراسان رضوی با آستان قدس رضوی
کد خبر: 3918829
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

مشارکت اتحادیه قرآنی خراسان رضوی با آستان قدس رضوی

اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی در برپایی ویژه‌برنامه‌های ایام محرم آستان قدس رضوی مشارکت دارد.

//مشارکت اتحادیه قرآنی خراسان رضوی در ایام محرم با آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا، با توجه به قرارگیری استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد در وضعیت قرمز شیوع کرونا، مؤسسات قرآنی در حال نیمه تعطیل قرار دارند و برای آغاز سال تحصیلی جدید، برنامه مشخصی ارائه نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت مجیدی‌بیلندی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت خراسان رضوی درباره فعالیت مؤسسات قرآنی در ماه محرم گفت: برخی از مؤسسات قرآنی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان مجری برگزاری برنامه‌های سوگواری سالار شهیدان در مکان مؤسسه هستند و اتحادیه قرآنی استان در جهت اجرای صحیح دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا از روند فعالیت‌های آنان سرکشی دارد.

همچنین در ایام محرم الحرام و به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر دستگیری از نیازمندان، برخی از مؤسسات قرآنی استان به صورت خودجوش با همکاری بنیاد علوی و بنیاد کرامت، پس از شناسایی افراد نیازمند، طرح مواسات و همدلی مؤمنانه را اجرا می‌کنند.

‌آستان قدس رضوی نیز با مشارکت و همکاری اتحادیه قرآنی استان خراسان رضوی، به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفایش، در بخش‌های مختلف فرهنگی و قرآنی، ویژه‌برنامه‌هایی را برای همه مقاطع سنی (کودک، نوجوان و بزرگسال) در نظر گرفته است. اتحادیه با تبلیغ و ترویج برنامه‌ها، مؤسسات را به حضور در این برنامه‌ها دعوت کرد.

همچنین، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان در شرایط کنونی، مشغول فعالیت‌های ستادی و هماهنگی با دیگر نهادها در اجرای برنامه و طرح‌ها است. بر این اساس، جلساتی با معاونت سپاه پاسداران امام رضا(ع) استان، پیرامون اجرای برنامه‌ها از سوی مؤسسات قرآنی در مناطق حاشیه شکل گرفته است که به زودی در قالب تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌شود.

یکی از مهمترین مسائلی که مؤسسات قرآنی را چشم‌انتظار گذاشته است، شروع فعالیت‌های مدیر‌عامل جدید اتحادیه قرآنی کشور است که با پیش گرفتن تشکیلات کاری منسجم، شاهد سروسامان یافتن برنامه‌های قرآنی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha