25 مرکز افق در بقاع متبرکه البرز راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3917309
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
تا پایان سال جاری؛

25 مرکز افق در بقاع متبرکه البرز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف البرز گفت: تا پایان سال جاری 25 مرکز افق در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح دو و یک استان را‌ه‌اندازی می‌شود.

25 مرکز افق در بقاع متبرکه البرز راه‌اندازی می‌شود

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 25 مرکز افق با رویکرد کاهش آسیب‌ها و تقویت بعد اجتماعی در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: افق مخفف فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است و مراکز افق با هدف ارتقای عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه شاخص راه‌اندازی می‌شوند.
وی افزود: مشارکت مردمی در عدم تصدی‌گری به ویژه در اوقاف همیشه مورد تاکید بوده است و یکی از ادعاهای ما این است که با مشارکت مردمی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را پیگیری کنیم.
این مسئول با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه‌های مختلف به نوعی از ظرفیت مردمی استفاده کرده‌اند، افزود: سپاه از طریق بسیج، تبلیغات اسلامی از طریق موسسات، فرهنگ و ارشاد از طریق هنرمندان، اوقاف از طریق هیات امنای بقاع متبرکه تلاش کردند از طریق مردم برنامه‌های خود را پیش ببرند و درحال حاضر نیز اوقاف با راه‌اندازی مراکز افق مسیر توسعه مشارکت‌های مردمی را هموارتر کرده است.
مدیرکل اوقاف البرز به نقش موثر مراکز افق در ترویج فرهنگ وقف و تشویق مردم به انجام وقف‌های جدید اشاره کرد و گفت: باید اهمیت این مراکز را بالا ببریم و نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری ایجاد کنیم تا بتوانیم از ظرفیت این مراکز در جهت شناساندن کارکردهای وقف به مردم و ترویج فرهنگ وقف در جامعه بهره ببریم.
دشتکی با بیان اینکه اکنون پنج مرکز افق در بقاع متبرکه شاخص البرز فعال است، اضافه کرد: درآمد مراکز افق از محل کمک‌های خیرین و موقوفات تامین می‌شود و این درآمد در همان منطقه بین محرومین با حفظ کرامت توزیع می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین از منابع افق در بحث اشتغالزایی جوانان، آزادی زندانیان و جهیزیه نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha