فعالیت ۹۰۰ پایگاه برگزاری نماز جمعه در کشور
کد خبر: 3916475
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

فعالیت ۹۰۰ پایگاه برگزاری نماز جمعه در کشور

معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ۹۰۰ پایگاه برگزاری نماز جمعه در کشور فعال است، گفت: برنامه عملیاتی تداوم خدمت ائمه جمعه با برنامه‌ریزی میسر می‌شود.

فعالیت 900 پایگاه برگزاری نماز جمعه در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد نماز جمعه استان، حجت‌الاسلام علی نوری، معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور شب گذشته، 23 مردادماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با اشاره به اینکه اعتباربخشی به ائمه جمعه به‌صورت متمرکز از شورای سیاست‌گذاری کشور و به‌صورت نقطه‌ای در هر بخش و شهرستان و استانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ۹۰۰ پایگاه برگزاری نماز جمعه در کشور فعال است.

به گفته وی، اگرچه این اعتباربخشی به‌صورت نقطه‌ای در حدود بیش از ۹۰۰ نقطه از کشور انجام می‌شود اما طراحی و برنامه‌ریزی و اقدام و عملیات به‌صورت قرارگاهی رقم می‌خورد.

معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه قرارگاه ملی نیز در محضر مقام معظم رهبری تشکیل و جلسه برگزار می‌شود، متذکر شد: ائمه جمعه گرد یکدیگر جمع شده و قرارگاه شهرستانی و در استان حول مدیریت ارشد، نماینده ولی‌فقیه در استان، قرارگاه استانی را تشکیل می‌دهند.

نوری با اشاره به اینکه رزمایش مواسات که به دستور مقام معظم رهبری آغاز شد، نمونه‌ای از برنامه عملیاتی در حوزه اقدامات قرارگاهی در سطح ملی، استانی و شهرستانی بود، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب برای حرکت در کشور چشم‌انداز ۲۰ ساله تدوین می‌کند، بیانیه گام دوم را یادداشت و برنامه ۵۰ سال بعد را به‌ نقد و بحث و مناظره می‌گذارند و از هر دستگاهی طرح و نقشه خواسته و گام‌هایی با تدبیر را مطالبه می‌کنند، مطلوب است که ائمه جمعه در هر نقطه کشور نیز بتوانند برنامه عمل و نقشه حرکت داشته باشند.

معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه رویکرد دوم در شورا، برخوردارسازی تمامی پایگاه‌ها در سراسر کشور از الگوی انقلابی تعالی شهر و برنامه حرکت است، افزود: در حال حاضر ۷۰۰ امام‌جمعه برنامه سال خود را ارائه کرده‌اند.

نوری با تأکید بر اینکه تا به امروز بالغ‌ بر ۶۰۰ شورای فرهنگ عمومی در سامانه جامع این شورا ثبت‌شده که از برنامه و وحدت و تلاش ائمه جمعه در کشور حکایت دارد، متذکر شد: با اجرای این برنامه‌ها و ایجاد یک شبکه عملیاتی بر پایه برنامه عملیاتی می‌توانیم تداوم خدمت ائمه جمعه را همچون ۴۰ سال گذشته به همراه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha