۳۲۰ مددجوی اردبیلی وارد بازار کار شدند
کد خبر: 3916284
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

۳۲۰ مددجوی اردبیلی وارد بازار کار شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل گفت: ۳۲۰ نفر از مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌های لازم شغلی و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در چهار ماهه نخست سال‌ جاری وارد بازار کار شدند.

۳۲۰ مددجوی اردبیلی وارد بازار کار شدندبه گزارش ایکنا از اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل، ۲۳ مردادماه با اشاره به اینکه ۳۲۰ فرصت شغلی جدید در چهار ماهه نخست سال‌ جاری برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکار‌های توانمندسازی خانوار تحت حمایت ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌ها است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در چهار ماهه نخست سال‌ جاری به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، بیان کرد: تسهیلات خودکفایی کمیته امداد به صورت کاملاً قرض‌الحسنه در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی قرار می‌گیرد.

سیفی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل از محل تبصره ۱۶، بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده‌اند، گفت: از این طریق ۲۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت وارد بازار کار شدند تا بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل با بیان اینکه ۶۵ نفر از مددجویان نیز با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از صندوق امداد ولایت به چرخه تولید راه یافته‌اند، گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق این صندوق به مددجویان پرداخت شد تا بتوانند طرح‌های خود را به مرحله اجرا درآورند.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ فرصت شغلی در قالب اشتغال پایدار روستایی در مناطق محروم استان اردبیل ایجاد شده است، بیان کرد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات خودکفایی به مددجویان ساکن در روستا‌ها و مناطق محروم استان اختصاص یافت تا علاوه بر رونق تولید، به توسعه و پیشرفت این مناطق نیز کمک کنند.

سیفی با اشاره به اینکه ۱۵۰ طرح «راهبران شغلی» در سطح استان اردبیل در حال اجراست، گفت: طرح «راهبران شغلی» برای اثربخشی هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی اجرا می‌شود که با به کارگیری ایده‌های برتر شاهد توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواهیم بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل با بیان اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوارهای بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام
captcha