توزیع ۶۰ هزار بسته غذایی از محل موقوفات خراسان رضوی
کد خبر: 3916243
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

توزیع ۶۰ هزار بسته غذایی از محل موقوفات خراسان رضوی

معاون اوقاف خراسان رضوی گفت: طی ۶ مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی، ۶۰ هزار بسته غذایی به ارزش ۱۲ میلیارد تومان از محل موقوفات مرتبط و نذورات مردمی تهیه و توزیع شد.

توزیع ۶۰ هزار بسته غذایی از محل موقوفات خراسان رضویحجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا و در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب، رزمایش کمک مؤمنانه با هدف کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

وی افزود: در گام اول و تا اول ماه مبارک رمضان ۶۴۷۲ بسته مواد غذایی و در گام دوم در آستانه میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز ۱۷ هزار بسته مواد غذایی توزیع شد و در مجموع ۲۳ هزار و ۴۷۲ بسته میان نیازمندان و جامعه هدف توزیع شد.

معاون اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: همچنین تعدادی بسته بهداشتی شامل ماسک و محصولات بهداشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا بین عموم مردم توزیع شد که ارزش ریالی آن ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به خانواده‌های نیازمند نیز از سوی ائمه جماعت مساجد جمع‌آوری و در سامانه سخا ثبت شده است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دیگر نهادهای حمایتی، تلاش بر آن بوده تا تمامی اقشار آسیب‌پذیر و محروم از این بسته‌های حمایتی برخوردار شوند.

وی ابراز کرد: بسته‌ها با رعایت حفظ کرامت در محل زندگی افراد به آن‌ها تحویل داده می‌شود و نیازی برای مراجعه حضوری برای دریافت بسته‌ها نیست.

معاون اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: در اجرای این طرح، حدود ۱۰۰ بقعه متبرکه در استان به‌صورت محوری عمل می‌کنند و در مجموع تمام ۳۰۴ بقعه متبرکه استان در اجرای این طرح مشارکت دارند که منابع مالی آن از محل وقف، نذر و کمک‌های خیرین تأمین شده و ارزش هر بسته معیشتی ۲۵۰ هزار تومان است.

ایزدی گفت: در مرحله اول رزمایش در مشهد، 5000 و برای شهرستان‌ها 7000 بسته و در مرحله دوم در مشهد 2000 بسته و برای شهرستان‌ها 6000 بسته پیش‌بینی و توزیع شد.

معاون اوقاف خراسان رضوی ضمن گرامی‌داشت یاد واقفان و قدردانی از همه خیرانی که در این طرح مشارکت کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که سنت وقف و نذر در جامعه تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به خدمات رفاهی مراکز افق بقاع متبرکه گفت: مهم‌ترین خدمات رفاهی که از سوی ادارات اوقاف شهرستان‌ها و بقاع متبرکه در استان انجام می‌شود تهیه و توزیع ۱۲ هزار بسته حمایتی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال برای نیازمندان از محل موقوفات منطبق، نذورات مردمی و کمک خیرین است.

ایزدی با بیان اینکه طرح «آستان مهربانی» در آستانه سال جدید و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اجرا شد، گفت: ۱۱۰۰ بسته بهداشتی، ۵۰ هزار ماسک و ۱۵۰۰ بسته مواد غذایی با ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط استان خراسان رضوی و کمک خیرین تهیه و میان نیازمندان اطراف بقاع متبرکه و مناطق کم‌برخوردار استان توزیع شد.

معاون اوقاف خراسان رضوی گفت: همچنین ۵۰۰ بسته مواد غذایی و 5000 عدد ماسک در مناطق حاشیه شهر مشهد و ۱۵۰ بسته مواد غذایی در شهرستان طرقبه شاندیز توزیع شد.

وی با بیان اینکه پنج مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه در اعیاد و مناسبات مختلف اجرا شد، گفت: مرحله ششم رزمایش کمک مؤمنانه در ایام دهه ولایت صورت گرفت. در این رزمایش نیز 20 هزار بسته غذایی که ارزش هر یک از این بسته‌های معیشتی دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است توزیع شد.

ایزدی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح تاکنون 60 هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شده است، بیان کرد: منابع مالی برای تهیه این بسته‌های معیشتی از محل موقوفات، نذورات و کمک‌های خیرین تأمین شد، در این 6 مرحله 12 میلیارد تومان برای تهیه بسته‌ها هزینه شده است.

معاون اوقاف خراسان رضوی ابراز کرد: همچنین همزمان با دهه ولایت یک میلیون نیازمند در خراسان رضوی از درآمد موقوفات و کمک خیران اطعام  شدند.

انتهای پیام
captcha