کرونا را عاملی برای تضرع به درگاه خدا تلقی کنیم
کد خبر: 3915400
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
حافظ 20 جزء قرآن:

کرونا را عاملی برای تضرع به درگاه خدا تلقی کنیم

حافظ 20 جزء قرآن کریم و شرکت‌کننده در مسابقات اوقاف استان قم، گفت: خیلی از افراد کرونا را یک پدیده عادی تلقی می‌کنند ولی مسئله‌ای برای آزمایش مردم و وسیله‌ای برای تضرع است.

کرونا را عاملی برای تضرع به درگاه خدا تلقی کنیمصدیقه شاکری، حافظ قرآن شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف استان قم، در گفت و گو با ایکنا از قم گفت: من از سنین کودکی با تشویق والدینم قرآن را فرا گرفتم و وقتی وارد مدرسه شدم به خاطر علاقه‌ای که داشتم به حفظ روی آوردم و  در مسابقات هم شرکت می‌کردم.

وی افزود: ابتدای حفظ تصور می‌کردم که نتوانم از عهده کار بر بیایم ولی به تدریج جاذبه قرآن و لطف الهی سبب شد با تحمل مرارت‌ها و سختی‌ها امروز بتوانم در رشته حفظ 20 جزء شرکت کنم.

شاکری بیان کرد: برای اولین بار در مسابقات 20 جزء حضور دارم و در سال‌های قبل در رشته‌های دیگری حضور داشتم.

وی از مسئولان اوقاف به خاطر برگزاری این مسابقات در شرایط سخت امروز که قم در وضعیت کرونا، قرمز شده است قدردانی کرد.

این حافظ قرآن همدلی و کمک به یکدیگر را در شرایط سخت امروز از وظایف همه مردم به خصوص فعالان قرآنی برشمرد و اظهار کرد: قرآن در سوره  مومنون فرموده است که ما مردم را گرفتار می کنیم تا شاید به سوی خدا تضرع کرده و به خدا رو بیاورند ولی خیلی ها متنبه نمی‌شوند؛ امروز هم خیلی از افراد کرونا را یک پدیده عادی تلقی می‌کنند ولی مسئله‌ای برای آزمایش مردم و وسیله‌ای برای تضرع است.

وی اضافه کرد: قرآن معجزه و شفا است ودر همه شرایط به انسان آرامش می‌دهد و هیچ دارویی به اندازه قرآن نمی‌تواند موجب آرامش در زندگی افراد شود.

شاکری بیان کرد: امروز گرفتاری‌های روحی و روانی مردم زیاد است و بهترین دارو و درمان بیماری‌های اجتماعی و اقتصادی پناه بردن به قرآن و به کاربردن آن در زندگی است.

یادآور می‌شود چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان قم در رشته‌های مختلف طی روزهای 15 تا 17 مرداد در دو بخش بانوان و آقایان در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha