فلسفه غیبت امام زمان(عج) / منتظران، اسوه اخلاق باشند
کد خبر: 3912197
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۴

فلسفه غیبت امام زمان(عج) / منتظران، اسوه اخلاق باشند

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس یكی از علت‌های اصلی غیبت امام زمان(عج) را آزمایش انسان‌ها دانست و گفت: در امتحانات و آزمایش‌های الهی است كه شخصیت انسان‌ها پرورش پیدا می‌كند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 3 مردادماه در سلسله برنامه‌های مهدویت كه به‌صورت مجازی برگزار شد، به تبیین فلسفه غیبت امام زمان(عج) پرداخت و گفت: یكی از علت‌های اصلی غیبت كه در روایات ذكر شده است آزمایش انسان‌هاست. در هر دوره‌ای و هر زمانی انسان‌ها آزموده می‌شوند و كسی نیست كه امتحان نشود، هر كس به یك طریق آزمایش می‌شود یكی با فقر و دیگری با ثروت، پیر با پیری خودش و جوان با جوانی خودش؛ یكی با چشم و ابرو و قیافه و دیگری با وضع دیگری؛ لذا همه در آزمون هستیم و همه انسان‌ها آزمون پس می‌دهند.

حدائق با بیان اینكه این امتحان در همه اعصار بوده است، گفت: یكی از ابزارهای امتحان الهی حجت‌های خداوند بوده است؛ خدا، عالم را با آدم شروع می‌كند كه نماینده خداست،‌ آدم خودش یك معیار برای آزمودن انسان‌هاست. پیامبران مختلف اعم از ابراهیم، ادریس، شعیب، الیاس، موسی و عیسی علیهم‌السلام همه ابزارهای امتحانات خداوند بودند و همچنین پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) نیز از ابزارهای آزمایش الهی است.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز یادآور شد: یقیناً امتحان و پاداش ما مردم در عصر غیبت اگر از این آزمون سربلند بیرون آییم، به مراتب بیشتر از یاران رسول خداست. چنانچه در روایت‌ها آمده است كه پیامبر(ص) در جمع اصحاب خود فرمودند چقدر مشتاقم برادران خودم را ببینم، اصحاب ایشان پرسیدند مگر ما برادران شما نیستیم، پیامبر(ص) فرمودند شما یاران و اصحاب من هستید، برادران من كسانی هستند كه در دوره آخرالزمان حجت خدا بین آن‌ها نیست و تنها عامل هدایت سیاهی بر روی كاغذ است (یعنی قرآن و روایات) و این‌ها در آن شرایط ایمانشان را حفظ می‌كنند و آن‌ها از شما به من نزدیك‌ترند.

وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه آزمایش نسبت به خدا برای بندگانش نه به معنای فهمیدن چیزی است بلكه آزمایشی كه درباره آن می‌گوییم یعنی شكوفا شدن انسان‌ها و شناخته شدن مردم تا خوبان خود را نشان دهند و سپس در این باره به ذكر مثالی پرداخت و گفت: كربلا یك صحنه آزمایش بود چنانچه در آن حبیب بن مظاهر خود را نشان داد و سلیمان‌بن صرد خزاعی هم خودش را نشان داد. حربن یزید ریاحی یك سردار تائب شد و از آن طرف عبیدالله حر جعفی یك سردار نادم الی‌الابد شد؛ لذا در این امتحانات است كه شخصیت‌ها پرورش پیدا می‌كند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در ادامه سخنان خود با ذكر این نكته كه انسان منتظر انسان آماده است نه منفعل، گفت:‌ منتظران مهدی موعود(عج) باید اقدام عملی جهت نشر معارف اسلامی دین كنند و هر كسی در حد خودش می‌تواند این كار را انجام دهد.

وی با تأكید بر اینكه علاوه بر این‌ها منتظر امام زمان(عج) نباید واجبش بر روی زمین بماند و واجب‌های ترك شده و یا فراموش شده داشته باشد، گفت: همچنین پیروان امام زمان(عج) باید اسوه اخلاق باشند.

انتهای پیام
captcha