رسالت تبلیغ و روشنگری تعطیل‌بردار نیست
کد خبر: 3911516
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

رسالت تبلیغ و روشنگری تعطیل‌بردار نیست

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: اگرچه امروز شیوع ویروس کرونا نماز‌های جمعه و جماعت را به تعطیلی کشانده است، اما رسالت تبلیغ، ارشاد، روشنگری و آگاه‌سازی مردم هیچگاه تعطیل‌بردار نبوده و نیست و روحانیون باید در این عرصه خدمت‌رسانی کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امروز، 30 تیرماه در شورای اداری و مراسم یادبود مرحوم ماموستا توفیق قربانی، امام جمعه فقید کامیاران، با اشاره به شرایط کنونی جامعه و تعطیلی نمازهای جماعت اظهار کرد: ویروس کرونا در کنار تهدیدات بزرگی که برای جوامع بشری داشته است فرصتی را برای بازگشت به خود در درون هر انسانی ایجاد کرد که باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی افزود: در این راستا جامعه روحانیت باید در ایجاد آرامش، توجه به عبادت و مسائل دینی به ویژه در این ایام باید یک نگاه به درون، هستی‌شناسی و بازگشت به خود داشته باشند.

منتظری با اشاره به اینکه اضطراب و استرس ویروس کرونا از خود ویروس خطرناک‌تر است، بیان کرد: در این راستا باید با تکیه بر آموزه‌های دینی و افزایش عبادات فردی استرس و اضطراب را از خود دور کرده و زمینه آرامش درونی در خود و دیگران را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: منادیان فکری یا روحانیون در این زمینه وظیفه سنگینی را برعهده دارند هرچند تاکنون در راستای رسالت خود و ایجاد آرامش در جامعه اقدامات قابل توجهی را به انجام رسانده‌اند. اگرچه امروز شیوع ویروس کرونا نمازهای جمعه و جماعت را به تعطیل کشانده است اما رسالت تبلیغ، ارشاد، روشنگری و آگاه‌سازی مردم هیچگاه تعطیل‌بردار نبوده و نیست. به برکت وجود روحانیون تشیع و تسنن، همدلی و اتحاد بسیار خوبی در کامیاران وجود دارد و این شهرستان به الگویی به لحاظ اتحاد در کردستان تبدیل شده است.

منتظری با اشاره به فعالیت حوزه علمیه اهل تشیع در شهرستان کامیاران بیان کرد: احداث و فعال‌سازی حوزه علمیه ویژه اهل سنت از ضرورت‌های مهمی این شهرستان بوده که اولویت‌ فعالیت‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور قرار گرفته است.

وی با ابراز نگرانی از عدم خودکفایی مردم این شهرستان در زمینه حضور ائمه جماعت در مساجد این شهرستان اعلام کرد: در حال حاضر قریب به 70 مسجد در این شهرستان فاقد امام جماعت است. کمبود امام جمعه بومی در این شهرستان موجب شده نیاز شهرستان را از سایر شهرستان‌ها تأمین کنیم که به دلیل احتمال هم‌خوان نبودن فرهنگ، تفکر و دیگر مسائل این مهم مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

منتظری در پایان یادآور شد: باید در حوزه علمیه ماموستاهایی توانمند را تربیت و در مساجد شهرستان بکارگیری کنیم که ایجاد مرکز علمیه ویژه اهل سنت می‌تواند دغدغه کمبود روحانیون در مساجد این شهرستان را رفع کند.

یادآور می‌شود ماموستا سیدمحسن حسینی، از قضات دادگاه‌های شهرستان کامیاران و امام جمعه موقت سنندج با حکم آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت شهرستان کامیاران منصوب شد.

انتهای پیام
captcha