تلاش شهرداری قم برای ایجاد زیرساخت لازم در گسترش توریسم مذهبی
کد خبر: 3907677
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
شهردار قم تاکید کرد:

تلاش شهرداری قم برای ایجاد زیرساخت لازم در گسترش توریسم مذهبی

شهردار قم بر ایجاد زیرساخت‌های سیستمی جهت رفاه حال زائران به خصوص زائران خارجی در شهر کریمه اهل بیت(س) تاکید کرد و گفت: باید هتل‌های مناسب، مراکز گردشگری و ... برای ارتقاء زمان ماندگاری زائران در قم ایجاد شود.

حفظ شان زائران قم نیازمند زیرساخت‌های سیستمی استبه گزارش ایکنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، امروز، 9 تیرماه در نشست خبری با رسانه‌های استان قم، گفت: با توجه به اهمیت حضور و فعالیت رسانه‌های استان در زمینه توسعه فعالیت های شهری نخستین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» برگزار می‌شود.
وی افزود: بیش از 80 درصد فعالیت‌های شهر متعلق به شهرداری است و مابقی سازمان‌ها از حیث بودجه و فعالیت‌های شهری 20 درصد از فعالیت های شهر را پوشش می دهند. شهرداری‌ها به صورت متنوع درگیر در شهر هستند و نزدیک به 372 وظیفه دارند در صورتی که شاید یک وزارت خانه کمتر از 30 وظیفه داشته باشد.
شهردار قم بیان کرد: شهر باید به شکل فنی و برنامه‌ای و مدون توسعه یابد و نباید وارد چالش‌های سیاسی شود. اگر چالش‌ها و مشکلات پیام‌هایش به مدیریت شهری منتقل شود قطعا مدیریت شهری می‌تواند با برنامه آنها را رفع کرده و به مرور به توسعه شهری پایدار و خوب برسیم.
وی گفت: امروز با کشوری روبرو هستیم که بیش از 71 آن را شهرنشین‌ها تشکیل می‌دهند و در شهرهای بزرگ یا کلان شهرها این آمار به 85 درصد رسیده است. این شهرداری‌ها که امور اکثریت مردم را بر عهده دارند باید مجموعه‌ای ملی و شهری در اختیار داشته باشند.
سقائیان‌نژاد بیان کرد: از جمله فعالیت‌هایی که شهرداری باید نسبت به حل آنها اقدام کند می‌توان به حل مشکلات ترافیکی، اقتصاد شهری، سرمایه گذاری، هویت و کالبد شهر، بازآفرینی، سیما و منظر و معماری ایرانی اسلامی، برنامه محوری برای ارتقا کیفیت زندگی و... اشاره کرد.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در شهرداری طی سال‌های اخیر آغاز شده است، اقدامات شهرداری در حوزه سرمایه گذاری را مورد توجه قرار داد و افزود: فقط در ماه گذشته 500 میلیارد تومان در شهرداری قرارداد سرمایه گذاری نوشته شده است.
وی گفت: یکی از مشکلات اساسی که در قم وجود دارد باید ورود زائران به شهر قم به صورت سیستمی برنامه‌ریزی شود و باید بخش خصوصی وارد عمل شود. واقعا در شان زائران به خصوص زائران خارجی قم نیست که این چنین در خیابان‌ها رها شوند. در این زمینه بخش خصوصی با همکاری و ساماندهی مراکز فعال در این زمینه می‌توانند مشکلات آنها را رفع کنند.
شهردار قم با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در قم، گفت: با تاکید بر اینکه سه هتل 5 ستاره در بلوار پیامبر اعظم در حال ساخت است، گفت: در حوزه‌های دیگر تسویه بدهی‌ها و ارتباط با مردم نیز گام‌های بلندی برداشته شده است.
وی با بیان اینکه ترغیب زائران نیازمند تامین زیرساخت‌های شهری است گفت: اقامتگاه‌ها و هتل‌ها باید استاندارد باشد و این مهم در دستور کار شهرداری قرار دارد.
انتهای پیام
captcha