مکتب جعفری در عصر رسانه
کد خبر: 3906123
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

مکتب جعفری در عصر رسانه

در یادداشت فعال رسانه‌ای سیستان و بلوچستانی آمده است: در مکتب جعفری، علم و دانش همان‌قدر زیبا و ارزشمند است، که دین زیباست و جهل و نادانی نیز به اندازه بی‌دینی و کفر، زشت شمرده می‌شود؛ اما این همان تفکری است که در پروژه اسلام هراسی غرب، وارونه جلوه داده شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، در یادداشتی که احمد ملاشاهی، فعال رسانه‌ای و معاون سابق خبر صداوسیمای استان در اختیار این خبرگزاری قرار داده، آمده است: اسلام هراسی عمدتا دو محور دارد؛ یکی خشونت و دیگری جهالت. یعنی هر رویدادی که مسلمانان را خشن جلوه دهد و نیز رفتارهایی که نشانه جهل و خرافه مسلمانان باشد، خیلی زود در صدر رسانه‌های سلطه‌طلب غرب قرار می‌گیرد.

مدل تبلیغی امام جعفر صادق(ع) تغییر این ذهنیت است؛ ایشان واژه «دین» و «علم» را در کنار هم قرار دادند و مدلی ارائه دادند بر این اساس که هر که عابدتر است، عالم‌تر هم هست و هرکه عالم‌تر است، خاشع‌تر است. در مکتب امام صادق(ع)، پرستش خدا راه و رسم انسان منطقی و داناست و بی دینی، راه بی خردان و بی خبران و جاهلان.

در مکتب جعفری، علم و دانش همان‌قدر زیبا و ارزشمند است، که دین زیباست و جهل و نادانی نیز به اندازه بی‌دینی و کفر، زشت شمرده می‌شود؛ اما این همان تفکری است که در پروژه اسلام هراسی غرب، وارونه جلوه داده شده است.

آنان که موج اسلام هراسی را در غرب به راه انداخته‌اند، نیک می‌دانند که اگر آیین محمد رسول‌الله(ص) همان‌گونه که هست، به جهان عرضه شود، اروپا و غرب مثل فتح مکه بدون هیچ هزینه‌ای در برابر تفکر اسلامی سر تسلیم فرود می‌آورد.

برخلاف تصورها، اسلام هراسی فقط ایمان و عقیده ما را نشانه نگرفته، بلکه نان و کار و اقتصاد ما را نیز نشانه گرفته است. هیچ سرمایه گذاری، سرمایه‌اش را جایی که از آن می‌ترسد نمی‌برد؛ معنای این پیام این است که اگر می‌خواهیم معیشت خوبی هم داشته باشیم، باز باید در مبارزه با اسلام هراسی نقشی ایفا کنیم، نه اینکه با هیجانی کاذب، فیلم و عکسی منتشر کنیم که خوراک اسلام هراسی شود. نه اینکه اسلام هراسی حتی از داخل کشور هم صورت بگیرد و کسی تذکر ندهد.

بیش از ۳۰۰ شبکه فارسی زبان بیگانه تشکیل شده تا تصاویری به دست ما و برای هراس از ما جمع و منتشر کند. اما رسانه‌های ما در مقابل این هجمه عظیم، سکوت اختیار کرده و گاهی ندانسته با آنان هم‌داستان می‌شوند. اینکه رویدادهای مثبت را پنهان کرده و رویدادهای منفی را به سرعت، با هیجان بسیار، منتشر کنیم، یعنی با فرهنگ تبلیغی امام جعفر صادق(ع)، فرسنگ‌ها فاصله داریم.

تمام رسالت مکتب جعفری در عصر تبلیغ و رسانه این است که اسلام، تبلیغی زیبا شود؛ اگر زیبایی‌های پیام اهل بیت(ع) ما درک شود، هم خود مجذوب عملی اسلام می‌شویم و هم جهان شیفته این تفکر مترقی می‌شود.

انتهای پیام
captcha