افزایش ۵۰ درصدی مسمومیت با قرص برنج در لرستان
کد خبر: 3905943
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

افزایش ۵۰ درصدی مسمومیت با قرص برنج در لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به جان‌باختن ۴۸ لرستانی به‌علت مسمومیت با قرص برنج، گفت: متأسفانه تلفات ناشی از مسمومیت با قرص برنج در لرستان در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

افزایش 50 درصدی مسمومیت با قرص برنج در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حمیدرضا نظیفی، مدیرکل پزشکی قانونی لرستان عصر شنبه، 31 خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 50 درصدی مسمومیت با قرص برنج در این استان، گفت: طی سال گذشته 48 نفر در لرستان به‌علت مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد، 31 نفر آقا و 17 نفر بانو بوده‌اند.

وی با بیان این‌که متأسفانه تلفات ناشی‌ از مسمومیت با قرص برنج در استان لرستان در حال افزایش است، افزود: این روند افزایشی بدون شک نیازمند اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن و نیز اطلاع‌رسانی همه‌جانبه از سوی نهادهای مرتبط برای آگاه‌سازی عمومی از مخاطرات این آفت‌کش است.

نظیفی اضافه کرد: تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده است و هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه‌های بالینی نیز بعد از 10، تا 15 دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه‌های مسمومیت ظاهر می‌شوند و مرگ در مدت کمتر از شش ساعت ممکن است رخ دهد.

انتهای پیام
captcha