اختتامیه ششمین سوگواره ملی عاشورایی «سفر تا صفر» برگزار می‌شود
کد خبر: 3905100
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

اختتامیه ششمین سوگواره ملی عاشورایی «سفر تا صفر» برگزار می‌شود

دبیر ششمین سوگواره ملی عاشورایی «سفر تا صفر» از برگزاری اختتامیه این سوگواره در دانشگاه قم خبر داد.

اختتامیه ششمین سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر برگزار می‌شودحجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوروزی، دبیر ششمین سوگواره ملی عاشورایی «سفر تا صفر» در گفت‌و‌گو با ایکنا، با بیان اینکه دوهزار و 211 اثر به دبیرخانه این دوره از سوگواره ارسال شد، گفت: در بخش ادبی، 989 اثر شامل 786 شعر و 203 داستان؛ در بخش هنری 1123 عکس و 15 اینفوگرافی، 23 پادکست، 30 فیلم مستند کوتاه و 21 نماهنگ دریافت شده است.

نوروزی با بیان اینکه در رشته فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، 10 نرم‌افزار عرضه شد، تصریح کرد: تعداد برگزیدگان این دوره، 19 نفر هستند که اسامی آنها در روز اختتامیه اعلام خواهد شد. همچنین 25 داور کشوری، این دوره را داوری کردند.
 
دبیر ششمین سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر با بیان اینکه مراسم اختتامیه این سوگواره، 27 خرداد ماه از ساعت 11:30 در مسجد الغدیر دانشگاه قم به صورت مجازی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، سخنران مراسم، مجید تال، شاعر و مجری سید‌مهدی تحویل‌دار خواهد بود.
 
وی با اشاره به اهداف سوگواره اضافه کرد: تبیین ضرورت و اهمیت توجه به فرهنگ عزاداری و پاسداشت قیام عاشورا؛ جلب مشارکت هنرمندان و صاحبان ایده و خلاقیت در تولید آثار هنری مناسب و موثر و استفاده از ظرفیت و خلاقیت هنرمندان در به تصویر کشیدن زیبایی‌های فرهنگ عاشورا از جمله اهداف برگزاری این سوگواره است.

نوروزی همچنین با اشاره به محورهای سوگواره، افزود: آثار اجتماعی راه‌پیمایی اربعین، عاشورا و مهدویت، امام‌شناسی و عاشورا، نقش عاشورا در حفظ وحدت امت اسلام، عاشورا و نیاز‌های امروز بشر و تأثیر حماسه حسینی در مکتب تشیع از جمله محورهای این سوگواره هستند.

دبیر ششمین سوگواره سفر تا صفر بیان کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی (شعر، داستان‌نویسی)؛ هنری (عکس، اینفوگرافی)؛ چند‌رسانه‌ای (پادکست، فیلم مستند کوتاه، نماهنگ)؛ فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال (‌نرم‌افزار اندروید، نرم‌افزار دسکتاپ، طراحی شبکه اجتماعی) و سیر مطالعاتی (کتاب‌خوانی) برگزار شده است.
یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه این سوگواره از طریق www.aparat.com/university.of.qom/live و اینستاگرام معاونت فرهنگی دانشگاه قم پخش خواهد شد.
انتهای پیام
captcha