اهدای اعضای جوان ملایری به بیماران جانی دوباره بخشید
کد خبر: 3903851
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

اهدای اعضای جوان ملایری به بیماران جانی دوباره بخشید

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر از اهدای عضو جوان 18 ساله ملایری به بیماران نیازمند خبر داد.

اهدای اعضای جوان ملایری به بیماران جانی دوباره بخشیدعباس آذر همایون، رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر، در گفت‌‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه اهدای عضو اهدای زندگی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر در راستای فرهنگ سازی اهدای عضو اقدامات خوبی انجام شده است و تا حدود زیادی این فرهنگ نسبت به سال‌های گذشته در بین مردم جا افتاده است.
آذر همایون با اشاره به اینکه در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر هستیم، بیان کرد: بیش از ۳ هزار نفر نیز در ملایر دارای کارت اهدای عضو هستند.
وی با بیان اینکه در این زمینه در شهرستان ملایر نیز تا کنون ۳۰ اهدای عضو از سال‌های گذشته تا کنون انجام شده است، گفت: اولین اهدای عضو در سال جاری روز گذشته از سوی این جوان انجام شد.
وی توضیح داد: هفته گذشته شبیر جافری جوان ۱۸ ساله ملایری بر اثر تصادف در بیمارستان امام حسین(ع) ملایری بستری شده بود و بعد از تشخیص پزشکان مشخص شد این جوان دچار مرگ مغزی شده که با تایید نهایی مرگ مغزی از سوی پزشکان با رضایت خانواده‌‌اش اعضای بدن این جوان پس از انتقال به بیمارستان سینای تهران به بیماران نیازمند اهدا شد.
رئیس مجمع خیران سلامت ملایر گفت: پس از انجام عمل اهدای قلب، دو کلیه و کبد این جوان ملایری به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی ضمن تقدیر از خانواده این جوان ملایری گفت: این جوان اهل روستای توجغاز ملایر است که مراسم خاکسپاری و ترحیم نیز امروز در همین روستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha