تحقق عدالت اجتماعی با پیاده‌سازی نظام هوشمند مالیاتی
کد خبر: 3903825
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

تحقق عدالت اجتماعی با پیاده‌سازی نظام هوشمند مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی لرستان، بر ضرورت هوشمندسازی مالیات تأکید کرد و گفت: پیاده‌سازی نظام هوشمند مالیاتی موجب تحقق عدالت اجتماعی و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود.

تحقق عدالت اجتماعی با پیاده‌سازی نظام هوشمند مالیاتیهادی ملکشاهی، مدیرکل امور مالیاتی استان لرستان، در گفت‌‌وگو با ایکنا، یکی از راه‌های خروج از اقتصاد تک‌محصولی را مالیات دانست و گفت: اگر بخواهیم نفت از بودجه خارج شود باید درآمد‌های جایگزین داشته باشیم و آن جایگزین، درآمد‌های مالیاتی است.

وی با اشاره به این‌که براساس سیاست‌ها و چشم‌اندازهای برنامه ششم توسعه و در راستای غیرنفتی کردن بودجه کشور، ضرورت ظهور و حضور یک نظام مالیاتی مقتدر بر همگان آشکار است، افزود: نظام هوشمند مالیاتی زمینه تحقق مالیات عادلانه و مورد رضایت مودیان را فراهم می‌کند.

ملکشاهی با اشاره به این‌که اتکای بودجه کشور به درآمدهای مالیاتی است، تصریح کرد: بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن و هوشمندسازی نظام مالیاتی، موجب شفافیت مالیاتی شده و جامعه را به سمت عدالت مالیاتی سوق داده و موجب جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود.

وی تکریم و افزایش رضایت‌مندی مودیان مالیاتی را سرلوحه اهداف اداره‌کل امور مالیاتی لرستان برشمرد و گفت: همکاران با سعه‌صدر، مدارا و انصاف با مودیان برخورد کنند و با برخورد شایسته با مردم، اعتماد آنان را به نظام مالیاتی افزایش دهند.

انتهای پیام
captcha