«مواسات» به سنتی برای آیندگان تبدیل شود
کد خبر: 3897473
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

«مواسات» به سنتی برای آیندگان تبدیل شود

مدیرکل اوقاف استان قزوین با اشاره به اینکه با تبلیغات، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و بیان دقیق خدمات در رزمایش‌ «مواسات» می‌توانیم جامعه را واکسینه کنیم، گفت: ملت ایران در بحران کرونا با کمک‌های مؤمنانه وارد میدان شدند و امید می‌رود این همدلی به سنتی برای آیندگان تبدیل شود.

«مواسات» به سنتی برای آیندگان تبدیل شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: مواسات، همدلی، کمک‌ به هم‌نوع و محبت مردم نسبت به همدیگر قطعاً جزو آموزه‌های دین و ارزش‌های والای انسانی است و یقیناً خلقت بشریت به ظهور حضرت منجی ختم شده و عدالت در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: همدلی، مواسات و کمک‌های مؤمنانه که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند در شکل‌گیری جامعه مهدوی مؤثر است، چرا که افزایش دانش و آگاهی نسبت به چیستی خلقت و چرایی ظهور منجی آخرالزمان می‌تواند عامل شکل‎‌گیری تمدن نوین اسلامی باشد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی قطعاً در حاکمیت امام معصوم است و امام معصوم زمانی ظهور خواهند کرد که من و شما به تکلیف خودمان که یکی از آن‌ها دست‌گیری از هم‌نوع است آگاهی پیدا کنیم. جریانی که امروز به فرموده مقام معظم رهبری و با عنوان کمک مؤمنانه در کشور به راه افتاده نشان می‌دهد که عدالت، دلسوزی و کنار همدیگر بودن مردم از نشانه‌های جامعه مهدوی است؛ در جامعه مهدوی مردم برای دست‌گیری از نیازمندان احساس وظیفه و تکلیف می‌کنند.

حجت‌الاسلام مجیدی تصریح کرد: امروز رزمایش مواسات می‌تواند یک نشانه کوچک و مختصر از جامعه مهدوی باشد که مردم دلسوز یکدیگر هستند و برای رضای خداوند متعال و اطاعات از دستور ولی فقیه زمان در میدان حضور دارند. این رزمایش انسجام و اتحاد جامعه مهدوی را به دنیا نشان خواهد داد و دنیا خواهد دید ازخود گذشتگی در مردمی که به منجی و آخرالزمان معتقدند به اوج می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اشاره کرد: امروز کرونا در جامعه بین‌الملل و اکثر کشورهای غربی مشکلات عدیده‌‌ای را برای مردم و دولت‌ها ایجاد کرده است، اما با توجه به اعتقاد ما به منجی، رویه انفاق و دست‌گیری و کنار هم بودن پررنگ شده است. رزمایش مواسات می‌خواهد به دنیا بگوید که تفاوت ما با شما در این است که ما به مهدویت معتقد هستیم. ویروس کرونا تلنگری بود که مردم جامعه ما به خودشان بیایند که به راحتی می‌توانند هر آنچه که در اختیار دارند را از دست بدهند.

حجت‌الاسلام مجیدی با اشاره به اینکه با تبلیغات، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و بیان دقیق خدمات در این رزمایش‌ می‌توانیم جامعه را واکسینه کنیم، یادآور شد: ملت ایران در بحران کرونا با کمک‌های مؤمنانه دست به دست هم دادند و وارد میدان شدند و امید می‌رود این همدلی به سنتی دیرینه برای آیندگان تبدیل شود هر چند در گذشته افراد خیر زیادی در جامعه وجود داشتند و موقوفات موجود نشان از حضور آنان در طول تاریخ دارد.

انتهای پیام
captcha