ضرورت استفاده از روش‌های نوین برای ترویج پرداخت زکات
کد خبر: 3894818
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

ضرورت استفاده از روش‌های نوین برای ترویج پرداخت زکات

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی از عدم توجه جدی به موضوع زکات انتقاد کرده و خواستار استفاده از روش‌های نوین برای ترویج پرداخت زکات در بین مردم شد.

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی از عدم توجه جدی به زکاتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نخستین جلسه شورای زکات آذربایجان‌غربی، روز گذشته، 8 اردیبهشت ماه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس شورای زکات و با حضور اعضای شورا در دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

رئیس شورای زکات آذربایجان‌غربی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان مردم باید توجه داشته باشند که تنها با نخوردن غذا روزه‌داری نکنند بلکه در این ماه اعضا و جوارح انسان نیز باید روزه بوده و از انجام محرمات خودداری کرده و با قرائت قرآن کریم نهایت ثواب الهی را از این ماه کسب کنند.

حجت‌الاسلام قریشی در ادامه با اشاره به اهمیت زکات افزود: امامان معصوم(ع) در احادیث مختلفی به پرداخت زکات در جامعه توصیه کرده و نقش و تاثیر آن در زندگی مردم را تشریح کرده‌اند و طبق همین احادیث اگر زکات در یک جامعه به درستی پرداخت شود، دیگر در آن کشور فقیری پیدا نخواهد شد.

وی با انتقاد از عدم توجه جدی و کافی به موضوع پرداخت زکات در کشور ادامه داد: متأسفانه در کشور ما مردم آنگونه که باید و شاید پرداخت زکات را جدی نمی‌گیرند چرا که اگر اینگونه بود دیگر هیچ نیازمند و فقیری در کشور وجود نداشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: این عدم توجه به زکات به کم‌کاری در ترویج و درست عمل نکردن برای نهادینه‌سازی این موضوع برمی‌گردد که برای حل این مشکل باید به دنبال روش‌های نوین و خلاقانه برای ترویج پرداخت زکات در بین مردم بود.

وی استفاده از روش‌ها و ابزارهای جدید برای تشویق و ترغیب مردم برای پرداخت زکات را بسیاری ضروری دانست و تصریح کرد: مردم باید با اهداف پرداخت زکات آشنا شده و متوجه باشند که این زکات برای کمک به نیازمندان صرف شده و زکات علاوه بر گندم و جو بر کشمش، خرما، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره نیز شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه مشارکت مردم در رزمایش کمک مومنانه و سایر بحران‌ها مانند سیل و زلزله نشان داده است که آنها برای انفاق و کمک به هم‌نوع اعتقاد و ایمان قلبی دارند، خاطرنشان کرد: باید از همین مشارکت‌های مردمی و ظرفیت موجود برای پرداخت زکات در کشور نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات فطریه و سایر وجوهات لازم است، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا شورای زکات برای جمع‌آوری زکات به روش غیرحضوری و الکترونیکی تدابیر لازم را برای تسهیل پرداخت وجوهات مردم در نظر بگیرد.

رئیس شورای زکات آذربایجان‌غربی در پایان گفت: مسئولیت جمع‌آوری زکات با شورای زکات استان و شهرستان‌ها است و با افرادی که خودسرانه نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه مردم اقدام کنند به طور جدی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha