آغاز رزمایش پدافندی مقابله با کرونا در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3885945
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

آغاز رزمایش پدافندی مقابله با کرونا در سیستان‌وبلوچستان

به‌دنبال انتشار ویروس کرونا و ایجاد شرایط بحرانی، رزمایش پدافند بیولوژیکی ارتش سیستان‌وبلوچستان در مقابله با این ویروس از روز گذشته، ۲۶ اسفندماه در سطح شهرستان‌های زاهدان، خاش و ایرانشهر آغاز شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌دنبال انتشار ویروس کرونا و ایجاد شرایط بحرانی، رزمایش پدافند بیولوژیکی ارتش سیستان و بلوچستان در مقابله با این ویروس از روز گذشته، 26 اسفندماه در سطح شهرستان‌های زاهدان، خاش و ایرانشهر آغاز شد.

امیر مهدی احمدی افشار، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی استان در این خصوص بیان کرد: این رزمایش پیرو منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ورود نیروهای مسلح برای مقابله با ویروس کرونا و با شعار «با ولایت تا شهادت» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط حال حاضر، یک شرایط خاص است و همه نهادها، سازمان‌ها و مجموعه‌ها باید آنچه در توان دارند، به میدان آورند تا بر این ویروس غلبه کنیم، لذا ارتش نیز تمام قد وارد عرصه شده و تا بازگشت به شرایط عادی و ریشه‌کن شدن این بیماری، حضور خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی استان اظهار کرد: در این رزمایش، ارتش قصد دارد تا در کنار دستگاه‌های متولی، کار ضدعفونی کردن اماکن عمومی و گندزدایی مراکز پر تردد، پایش سلامت شهروندان و همچنین عرضه و توزیع اقلام بهداشتی را انجام دهد.

وی افزود: ۱۲ پایگاه پایش سلامت در سه شهر زاهدان، خاش و ایرانشهر احداث شده که در این پایگاه‌ها ماسک، دستکش و سایر اقلام بهداشتی نیز توزیع می‌شود؛ همچنین آسایشگاه‌های سلامت نیز در این سه شهر احداث شده تا بستری بیماران با مشکل مواجه نشود.

احمدی‌افشار بیان کرد: همه دستگاه‌ها برای مقابله با این ویروس پای کار آمده‌اند، اما تا نکات بهداشتی و توصیه‌ها از سوی مردم رعایت نشود، نمی‌‌توانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

انتهای پیام
captcha