خدمات یک مسجد؛ از ارزآوری تا تولید و توزیع رایگان ماسک برای مناطق محروم
کد خبر: 3884295
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
گزارش ایکنا از مسجد امام حسین(ع) در سهند؛

خدمات یک مسجد؛ از ارزآوری تا تولید و توزیع رایگان ماسک برای مناطق محروم

کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) در شهر جدید سهند، واقع در 15 کیلومتری تبریز، این روزها به تولید و توزیع رایگان روزانه دو تا سه هزار ماسک سه‌لایه برای مناطق محروم مبادرت می‌ورزد.

آشنایی با تنها مسجد ارزآور کشور/ تولید و توزیع رایگان ماسک در مناطق محرومبه گزارش ایکنا، این روزها که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیست و هفتمین سالگرد تأسیس خود را تجربه می‌کنند، بهره‌گیری از الگوهایی که با حداقل امکانات و بی‌اتکا به بودجه دولتی بیشترین ظرفیت‌های مردمی را آزاد می‌کنند، بیش از هر زمان دیگری قابل توجه و تأمل است.

کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) در شهر جدید سهند، واقع در 15 کیلومتری تبریز، از جمله این کانون‌هاست که این روزها به تولید روزانه دو تا سه هزار ماسک سه‌لایه برای مناطق محروم مبادرت می‌ورزد.

حجت‌الاسلام مجید زرین، امام جماعت و مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع)، درباره فعالیت‌های این کانون گفت: از حدود دو سال پیش و با هدف تقویت تولید ملی و اشتغال‌زایی، به راه‌اندازی کارگاه‌های قالی‌بافی و خیاطی اقدام کردیم. همچنین با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، اقداماتی را در زمینه سیم‌بافی و حکاکی روی فلز آغاز کردیم که این اقدامات مجموعاً برای 60 نفر اشتغال مستقیم و برای 500 نفر اشتغال غیرمستقیم به وجود آورد.

وی با بیان اینکه مسجد امام حسین(ع) به علت صادرات فرش‌ تنها مسجد واجد ارزآوری در کشور است، اظهار کرد: علاوه بر فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در کانون، فعالیت ویژه‌ای برای ترک اعتیاد تعریف کرده‌ایم، به گونه‌ای که از معتادان ترک‌کرده و نجات‌یافته برای سخنرانی در مسجد و بیان تجربیات خود از ترک‌ کردن استفاده می‌کنیم. بسیاری از افرادی که در شهر درگیر اعتیاد هستند در این جلسات شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام زرین با انتقاد از مسئولانی که فقط برای گرفتن عکس یادگاری به این مسجد می‌آیند، ابراز کرد: حمایت مسئولان از ما در حد متوسط است، اما به هر حال چشم‌داشتی به کمک مسئولان نداریم و معتقدیم باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، فعالیت‌های فرهنگی و اشتغال‌زایی را به شکوفایی برسانیم اما از رسانه‌ها انتظار داریم که فعالیت‌های اجتماعی موفقِ مساجد را پوشش دهند و آن را به جامعه معرفی کنند.

این فعال فرهنگی به فعالیت‌های ضد کرونایی کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) نیز اشاره کرد و گفت: این روزها به علت شیوع ویروس کرونا در کشور تمام سفارش‌های خیاطی خود را تعطیل کرده‌ایم و به شکل جهادی و فی سبیل‌الله به دوخت و توزیع رایگان روزانه دو تا سه هزار ماسک اقدام می‌کنیم. اولویت توزیع ماسک برای افراد نیازمند و بیمارستان‌های  مربوط به بیماران کروناست.

انتهای پیام
captcha