استان فارس پذیرای میهمانان نوروزی نیست / تعطیلی هر گونه فعالیت گردشگری
کد خبر: 3883554
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

استان فارس پذیرای میهمانان نوروزی نیست / تعطیلی هر گونه فعالیت گردشگری

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا از تعطیلی تمام اماكن گردشگری، تاریخی و اقامتی این استان خبر داد و گفت:‌ به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، استان فارس امکان پذیرایی از مسافران نوروزی را ندارد لذا از هموطنان درخواست می‌کنیم به این استان سفر نکنند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس امروز، 16 اسفندماه در جلسه ستاد پیشگیری از كرونا در این استان گفت:  به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، استان فارس امکان پذیرایی از مسافران نوروزی را ندارد لذا از هموطنان درخواست می‌کنیم به این استان سفر نکنند.

وی از تعطیلی تمام اماكن گردشگری، تاریخی و اقامتی این استان خبر داد و افزود: هر گونه فعالیت گردشگری در استان فارس ممنوع است و هیچ‌کدام از شهروندان حق ندارند منازل، باغ‌ها، ویلاها یا هر مکان دیگر را به مسافران و گردشگران اجاره دهند.

قاسم‌پور ادامه داد: هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس و مسافرخانه‌ها و سایر اماکن نیز تعطیل است، همچنین تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های آژانس‌های مسافرتی، دفاتر گردشگری و خدمات توریستی تعطیل خواهد بود و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید از دایر شدن کمپ و چادر جلوگیری کنند و در این زمینه مراقبت لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های میراث تاریخی و گردشگری در جهت پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل است، به هموطنان توصیه کرد سفر به استان فارس را تا اطلاع ثانوی به خاطر سلامتی خود و سایر هموطنان به تاخیر بیندازند.

قاسم‌پور افزود: محدودیت ورود مسافران نوروزی به استان فارس را داریم و کنترل‌های لازم در ورودی استان و شهر شیراز صورت می‌گیرد و بازرسان و ناظران دانشگاه علوم پزشکی استان در تمام ورودی‌های استان مستقر هستند و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند و افراد مشکوک قرنطینه خواهند شد.

معاون استاندار فارس اظهار كرد: همچنین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کارکنان دارای بیماری از جمله کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای مثل بیماری قلبی و عروقی و فشار خون و دیابت کنترل نشده و بیماران تنفسی زمینه در محل اداره حضور نداشته باشند.

وی با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی پیرامون اینکه آخرین مهلت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای تا پایان سال جاری است و از ابتدای سال خدماتی به آنان ارائه نمی‌شود، گفت: مواردی از این قبیل که باعث مراجعه بیشتر مردم به دستگاه‌های اجرایی و شیوع ویروس کرونا می‌شود تأکید کردیم، لغو شود.

قاسم‌پور ادامه داد: در این مورد نیز سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام کرده‌ایم تا لغو شود و برای سال آینده تمدید شود تا مردم بدون نگرانی بتوانند برای سال آینده نسبت به تعویض اسناد مالکیتی دفترچه‌ای اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینكه تأكید شده است به جانبازان شیمیایی و معلولان و سایر اقشار نیازمند توجه بهتری صورت بگیرد، گفت: همچنین باید از برگزاری مراسم عروسی و ختم و هر نوع اجتماع دیگر جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha