ترویج فرهنگ نیکوکاری وظیفه یکایک اقشار جامعه است
کد خبر: 3882564
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

ترویج فرهنگ نیکوکاری وظیفه یکایک اقشار جامعه است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: احیا و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری وظیفه یکایک اقشار جامعه است تا با پیروی از این فریضه واجب الهی بتوانیم شاهد رفع مشکلات خانوار‌های بی‌بضاعت و توسعه و پیشرفت منطقه باشیم.

ترویج فرهنگ نیکوکاری وظیفه یکایک اقشار جامعه استحسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن قدردانی از خیرین استان اردبیل که با همکاری مضاعف موجب خدمات‌رسانی گسترده به نیازمندان جامعه شده‌اند، بیان کرد: احیا و ترویج احسان و نیکوکاری وظیفه یکایک اقشار جامعه است تا با پیروی از این فریضه واجب الهی بتوانیم شاهد رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت و توسعه و پیشرفت منطقه باشیم.
وی با اشاره به اینکه کشاورزان و خیران اردبیلی تاکنون بیش از شش میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان در سال‌جاری زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند، افزود: زکات پرداختی مردم نیکوکار استان اردبیل، ۸۴ درصد برای فقرا و ۱۶ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.
دشتی با اعلام اینکه خیران اردبیلی دو میلیارد و ۲۲۸ میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: کشاورزان نیکوکار استان اردبیل نیز بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان زکات مال پرداخت کرده‌اند.
دشتی افزود: همچنین خیران دو میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان زکات مستحبی خود را به کمیته امداد اهدا کرده‌اند تا در اختیار مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل قرار گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمک‌های مردم خیر به مراکز نیکوکاری استان اردبیل در ۱۱ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.
وی با بیان اینکه ۲۳۰۰ نفر از مددجویان از ابتدای سال‌جاری تاکنون مهارت‌های لازم شغلی را فراگرفته‌اند، افزود: کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های شغلی، بر اساس استعداد، علاقه و نیاز بازار کار برای مددجویان برگزار می‌شود.

ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان
دشتی با اشاره به اینکه مددجویان اردبیلی پس از فراگیری آموزش‌های لازم به کارآفرینان و صاحبان مشاغل در کارخانه یا کارگاه‌های کوچک صنعتی معرفی می‌شوند، بیان کرد: تلاش داریم برای مددجویان آموزش دیده اشتغال پایدار ایجاد کنیم که این امر مهم نقش بسزایی در توانمندسازی خانوار تحت حمایت داشته است.
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل، به کاریابی برای ۱۱۷ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: مددجویان از طریق موسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانواده را رفع کنند.

ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان
وی ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان را از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل برای کاریابی مددجویان عنوان کرد و افزود: به منظور تشویق و به کارگیری مددجویان تحت حمایت توسط کارفرمایان، از بسته‌های تشویقی در قالب پرداخت وام کارآفرینی و یا پرداخت ۲۳ درصد سهم بیمه کارفرما به مدت دو سال بهره‌برداری می‌شود.
دشتی با اشاره به اینکه در سال‌جاری برای اثربخشی هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی ایجاد شده اجرای طرح (راهبران شغلی) را در دستور کار قرار داده‌ایم، بیان کرد: ۸۱۸ طرح (راهبران شغلی) به مرحله اجرا درآمده که قدردان کارفرمایان و صاحبان مشاغل برای به کارگیری مددجویان تحت حمایت هستیم.
وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد استان اردبیل بر پایه ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت در جامعه به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌شود، افزود: با همکاری هر چه بیشتر مسئولان و خیران می‌توانیم گام‌های موثرتری را برای توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت جامعه برداریم.

انتهای پیام
captcha