کشورهای غربی نظام خانواده را متلاشی کرده‌اند
کد خبر: 3879066
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی:

کشورهای غربی نظام خانواده را متلاشی کرده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: کشورهای غربی شب‌ها زن‌ها را به عرضه می‌گذارند و به‌صورت کلی نظام خانواده را از بین برده‌اند، حال این کشورها به ما ایراد می‌گیرند درحالی‌که خودشان نهاد خانواده را متلاشی کرده‌اند.

رفیعیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی شب گذشته، 26بهمن‌ماه، در جشن بزرگ انقلاب و سومین همایش فاطمی اساتید و طلاب مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از انسان‌هایی هستند که نقش بسزایی در تبیین معارف اهل‌بیت (ع) داشتند و الگویی واقعی برای مؤمنان در تمامی زمان‌ها هستند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت محمد (ص) بیان کرد: زمانی که آغاز بعثت بود و ایشان وارد خانه شدند، حضرت خدیجه (س) رو به پیامبر خدا (ص) کرد و فرمود: فرزندانمان در شکمم گفت: ای مادر نگران نباش خدا با پدرم است، در این هنگام حضرت محمد (ص) به حضرت خدیجه (س) فرمودند: این فرزند دختر است و او مادر یازده امام خواهد بود.

رفیعی بابیان اینکه برای شناخت یک شخصیت چند نشانه وجود دارد، تأکید کرد: نخستین روش کلام خدا است که از کلام خدا انسانی را بشناسیم؛ دوم کلام معصوم است و سوم کلام اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان است که از افراد تعریف می‌کنند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: چهارم نیز زندگی و سیره افراد است که از آن می‌توان یک فرد و شخصیت او را شناخت؛ قرآن، کلام معصومین و اندیشمندان مسلمانان و غیرمسلمانان وزندگی فاطمه گواه شخصیت والای ایشان است.

رفیعی بابیان این‌که شخصیت فاطمه زهرا (س) بسیار بالا است و ایشان به‌تنهایی در برابر حاکمان آن زمان ایستاد و حرف خودش را زد، افزود: اسلام بالاترین و بهترین مقام‌ها را برای زن در نظر گرفته است اما برخلاف آن کشورهای غربی زن را به کالا تبدیل کرده‌اند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی افزود: کشورهای غربی شب‌ها زن‌ها را به عرضه می‌گذارند و به‌صورت کلی نظام خانواده را از بین برده‌اند، حال این کشورها به ما ایراد می‌گیرند درحالی‌که خودشان نهاد خانواده را متلاشی کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: قرآن برای سلایق مختلف حرف برای گفتن دارد و در بسیاری از موارد حقوق برابری برای زن و مرد در نظر گرفته است.

وی با اشاره به خاطره ای از حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در آخرین لحظات زندگی خودشان از امام علی(ع) خواستند که بر بالینش بنشیند ، وقتی حضرت امیر(ع)  کنار زهرا (س) نشست: حضرت زهرا سه موضوع را خطاب به امام علی فرمودند: دروغ، خیانت و مخالفت با تو به‌عنوان همسر در زندگی ما نبود؛ حضرت امیر المومنین نیز در پاسخ به ایشان فرمودند: فاطمه جان عالم‌ترین شخص به خدا، نیکوکارترین انسان، باتقواترین، گرامی‌ترین و مظهر خوف از خدا در عالم شما هستید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی یادآور شد: اگر این سه موردی که حضرت فاطمه زهرا(س) خطاب به امام اول شیعیان فرمودند در زندگی‌ها نباشد قطعاً طلاق و جدایی در زندگی‌ها نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha