پیش‌بینی 725 شعبه اخذ رأی در شیراز و زرقان / ارائه تمهیداتی برای اقلیت‌های مذهبی
کد خبر: 3878954
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

پیش‌بینی 725 شعبه اخذ رأی در شیراز و زرقان / ارائه تمهیداتی برای اقلیت‌های مذهبی

فرماندار شیراز از پیش‌بینی 725 شعبه اخذ رأی انتخابات پیش‌رو در شیراز و زرقان خبر داد و گفت: از این تعداد 682 شعبه در شیراز و 43 شعبه در زرقان قرار دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، 26 بهمن‌ماه در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه روز» كه از شبکه استانی فارس پخش شد، با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دورهای مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات دارای فریند طولانی است.

وی افزود: در وزارت کشور این امر از ابتدای سال در دستور کار قرار داشته و به‌صورت رسمی نیز دستور شروع انتخابات برای مجلس خبرگان رهبری از نهم و برای مجلس شورای اسلامی نیز از دهم آذرماه واصل شد و به‌صورت رسمی آغاز شده و همزمان ثبت‌نام داوطلب هر دو حوزه انجام شد.

فرماندار شیراز بیان كرد: در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری تمام فارس در قالب یک حوزه قرار دارد و با توجه به درگذشت یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری با حضور 37 نفر آغاز و هم‌اکنون دو نفر به‌عنوان نامزد نهایی برای کسب یک کرسی این انتخابات معرفی شده‌اند.

وی گفت: برنامه تبلیغاتی کاندیداهای میان‌دوره مجلس خبرگان رهبری از 15 روز قبل از انتخابات و از 16 بهمن‌ماه 98 آغاز و به‌مدت دو هفته تا یک روز قبل از انتخابات (صبح روز پنج‌شنبه، اول اسفند ماه جاری) ادامه خواهد داشت.

امیری با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان فارس دارای 159 حوزه انتخابیه و 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که 4 کرسی از این 18 نماینده مربوط به شهرستان شیراز و زرقان است .

وی یادآور شد: با آغاز روند ثبت نام داوطلبان این مجلس از 10 آذر، 377 داوطلب در حوزه انتخابی شهرستان شیراز و زرقان نام‌نویسی کردند که پس از طی مرحل قانونی و بررسی صلاحیت‌ها، نامزدهای تایید صلاحیت شده برای کسب این4 کرسی در این حوزه انتخابیه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان مجموعاً 725 شعبه اخذ رای دارد که در شهرستان شیراز 682 شعبه اخذ رای وجود دارد و 43 شعبه هم در شهرستان زرقان است و علاوه بر این برای اقلیت‌های دینی نیز 4 شعبه شامل 2 شعبه برای هم‌وطنان کلیمی، یک شعبه برای هم‌وطنان زرتشتی و یک شعبه هم برای ارامنه جنوب به‌عنوان حوزه فرعی وجود دارد.

وی با اشاره به تمهید مقدمات برگزاری انتخابات در شیراز، گفت: کار انتخابات جاری با حضور 15 هزار نفر عوامل اجرایی شامل عوامل نظارتی، بازرسی و امنیتی بر عهده دارند.

امیری گفت: برای تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی یک هفته و از بامداد روز پنج‌شنبه، 24 بهمن‌ماه تا ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه، اول اسفندماه جاری وقت در نظر گرفته شده است.

ممنوعیت‌های تبلیغات انتخاباتی

فرماندار شیراز با اشاره به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های قانونی در امر تبلیغات، گفت: بر اساس قانون شفافیت و نظارت بر فعالیت‌های انتخابات مجلس و بند 65 مکرر قانون انتخابات به این موارد اشاره دارد که از آن جمله ممنوعیت دیوارنویسی، عدم استفاده از اقلام تبلیغاتی بیش از سایز 50 در 70، ممنوعیت راه‌اندازی کاروان‌های انتخاباتی، ممنوعیت تبلیغات بر علیه سایر کاندیداها، ممنوعیت استفاده از بلندگو در اماکن خارج از محیط سخنرانی، ممنوعیت معدوم کردن پوستر سایر نامزدهای انتخاباتی است که برای نظارت بر رعایت این موارد کمیته‌ای تحت عنوان کمیته نظارت بر تبلیغات تعیین و کار خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شیراز ادامه داد: برابر ماده 65 مکرر قانون انتخابات، همه این محدودیت‌ها و موارد مجاز تبلیغاتی در فضای مجازی نیز باید رعایت شود.

وی در مورد فعالیت‌های روز انتخابات نیز گفت: در روز رأی‌گیری همشهریان می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه و شماره کد ملی خود به هر کدام از شعبه‌های شهرستان شیراز که زیر نظر13 مرکز به‌عنوان ستاد اصلی فرمانداری فعال هستند، مراجعه و نسبت به رای دادن به نامزدهای انتخابی خود اقدام کنند.

امیری یادآور شد: با توجه به آغاز انتخابات از ساعت 8 صبح روز جمعه، دوم اسفند ماه 98 عوامل اجرایی شعب اخذ رای از یک ساعت قبل از انتخابات در محل شعبه حضور داشته و از ساعات اولیه آغاز رأی‌گیری، آماده دریافت رأی همشهریان در شهرستان شیراز و زرقان هستند.

وی توصیه‌هایی به نامزدهای انتخابات كرد و گفت: این عرصه، میدان تعیین سرنوشت است و انتظار مردم از نامزدهای انتخاباتی خود رعایت قانون، حتی از ابتدای کار و برنامه‌ های تبلیغاتی است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز افزود: قانون نظارت بر شفافیت فعالیت‌های مالی کاندیداها، دغدغه‌های این موضوع را رفع کرده و بر اساس آن نامزدهای انتخابات لازم است با مراجعه به فرمانداری، مراحل افتتاح یک حساب مالی و تعیین نماینده مالی خود برای فعالیت‌های انتخاباتی را طی كنند.

انتهای پیام
captcha