اهدای ۴ عضو بانوی ۳۱ ساله رفسنجانی به بیماران نیازمند
کد خبر: 3877250
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

اهدای ۴ عضو بانوی ۳۱ ساله رفسنجانی به بیماران نیازمند

گروه اجتماعی ــ رئیس بیمارستان علی‌ابن ابیطالب‌(ع) رفسنجان گفت: چهار عضو بانوی ۳۱ ساله رفسنجانی که دچار مرگ مغزی شده به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از روابط عمومی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان، علی موسوی، رئیس بیمارستان علی‌ابن ابیطالب(ع) رفسنجان امروز شنبه، 19 بهمن‌ماه گفت: تیم پنج نفره برداشت اعضای بانوی 31 ساله که دچار مرگ مغزی شده فردا به رفسنجان اعزام می‌شود.

وی افزود: تاکنون در رفسنجان فقط عمل‌های پیوند کبد و کلیه انجام می‌شد و در عمل‌های اهدای قلب، فرد اهداکننده می‌بایست به تهران اعزام شود و این اولین اعزام تیم جراحی به استان کرمان برای اهدای قلب است که فردا در رفسنجان انجام خواهد شد.

حمید پاکزادمقدم، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) نیز گفت: اهداکننده در این بیمارستان و گیرنده در بیمارستان مسیح دانشوری تهران به‌طور همزمان جراحی می‌شوند.

وی افزود: این تیم با هواپیمای جت به فرودگاه رفسنجان خواهد آمد و 4 ساعت زمان برای اهدای قلب خواهند داشت.

زهرا عظیمی، مسئول اهدای عضو این بیمارستان نیز اظهار کرد: قهرمان اهداکننده، خانم جوان 31 ساله به نام نجمه حسین‌زاده، چهارم بهمن‌ماه به‌ دلیل بیماری مغزی در این بیمارستان بستری شده بود که در تاریخ 15 بهمن‌ماه به‌دلیل سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد و با موافقت خانواده‌اش اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha