گریه‌های حضرت زهرا(س) برای امت مظلوم اسلام
کد خبر: 3874972
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
مدرس حوزه بیان کرد:

گریه‌های حضرت زهرا(س) برای امت مظلوم اسلام

کانون خبرنگاران نبأ ــ حضرت زهرا(س) بسیار گریه می‌کردند طوری که صدای گریه ایشان سبب توجه پیامبر شد و پرسیدند که ای دخترم برای چه گریه می‌کنی، ایشان فرمود برای ظلمهایی که بعد از شما بر سر ما خواهد آمد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی، مدیریت حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران، ۸ بهمن‌ماه در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور طلاب و اساتید برگزار‌ شد، با اشاره به حدیثی از کتاب‌ مسند فاطمه الزهرا(س) گفت: جناب جابر بن عبدالله انصاری که از اصحاب پیامبر بودند و سلام پیامبر را نیز به امام باقر(ع) رساندند، نقل می‌کنند صبح آن روزی که پیامبر از دنیا می‌رفتند حضرت زهرا(س) بسیار گریه می‌کردند طوری که صدای گریه ایشان سبب توجه پیامبر شد و پرسیدند ای دخترم برای چه گریه می‌کنی، ایشان فرمود برای ظلمهایی که بعد از شما بر سر ما خواهد آمد.
وی ادامه داد: پیامبر به عنوان دلداری به حضرت زهرا(س) فرمود دخترم گریه نکن زیرا خداوند هفت خصلت به ما اهل بیت اهداء کرده که به دیگران نداده است، خاتم النبیین، حمل المخلوقین(محبوبترین مخلوق الهی) و اکرم النبیین من هستم، بهترین اوصیاء و محبوب‌ترین افراد نزد خدا شوهرت است، بهترین شهید در راه خدا و محبوبترین افراد در نزد الهی حضرت حمزه(ع) است، خداوند کسی قرار داده با دو بال بهشتی که همراه ملائکه در بهشت پرواز کند و آن عموی تو جعفر طیار است و دو شخصیت والا مثل حسن و حسین داده که اینها فرزندان تو هستند و از نسل حسین ۹ فرزند می‌آید که همگی معصوم خواهند بود.
مطلبی افزود: اما بدان دخترم مهدی این امت از ما است و وقتی جامعه پر از هرج و مرج شود، فتنه‌های زیاد شود، راههای مردم به زور بسته شود، ناامنی شیوع پیدا کند... ایشان ظهور خواهد کرد، ای حبیبم محزون مباش و گریه مکن چرا که تو اولین نفر بعد از مرگم به من ملحق خواهی شد و بدانکه خدا ارحم الراحمین است.
شاگرد آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به حدیث دیگر از پیامبر که حضرت زهرا(س) از ایشان درباره آثار سبک شمردن نماز پرسیده‌اند، گفت: پیامبر در این روایت نسبتا طولانی ۱۵ اثر برای چنین کار ناپسندی بیان می‌کنند که ۶ اثر آن در دنیا و بقیه آنها در زمان مرگ و لحظه دمیده شدن در صور قیامت نمایان می‌شود، اما  آثار دنیوی آن از بین رفتن برکت در عمر و بی برکت شدن رزق و روزی است، مردم با دیدن او یاد خدا نمی‌افتند یعنی نور صالحان از چهره او رخت بر می‌بندد، کمک‌های او اجر و پاداش نخواهد داشت، دعاهای او مستجاب می‌شود و هیچ نفعی از دعای دیگران در حق خودش نخواهد برد! با این حال جای تعجب است که عده‌ای نسبت به نماز سستی می‌کنند در حالی که طبق فرموده خداوند در قرآن نماز انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد.
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha