نادیده گرفتن توانمندی بانوان به توسعه جامعه صدمه می‌زند
کد خبر: 3874832
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

نادیده گرفتن توانمندی بانوان به توسعه جامعه صدمه می‌زند

گروه اجتماعی ــ فرماندار دلگان گفت: نادیده گرفتن توانمندی زنان به جامعه صدمه می‌زند و توسعه همه جانبه را دچار نقصان می‌کند؛ زنان نیمی از جمعیت جامعه بوده و توانایی‌های بسیاری دارند که تاکنون هم این توانمندی‌ها را به خوبی اثبات کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان امروز، 8 بهمن‌ماه در نشست بانوان این شهرستان، گفت: حضرت فاطمه(س) از جمله شخصیت‌های ممتاز جهان اسلام هستند که در عرصه‌های مختلف می‌توانند الگو قرار گیرند، به‌ویژه در عصری که هجمه‌های سنگینی علیه دین صورت می‌گیرد و شخصیت‌های دینی را کمرنگ جلوه می‌دهند.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به تعبیر رسول خدا(ص) «سیدة نساء العالمین» یعنی سرور زنان جهان هستند؛ علوّ مقام ایشان تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نیست و در تمامی اعصار جریان دارد.

فرماندار دلگان افزود: ایشان در دوران کودکی با وجود سن کم، همراه و همگام رسول خدا(ص) بودند؛ در جوانی یار و همراه امیرالمؤمنین(ع) شدند و فرزندانی چون حسین(ع) و زینب(س) تربیت کردند که تا ابد، از ذهن آزادگان جهان فراموش نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در دوران طاغوت، مقام زن نادیده گرفته می‌شد، اما انقلاب اسلامی، از آنجایی که اسلام را سرلوحه قرار داده بود، به زن عزت بخشید؛ امروز می‌بینیم که بانوان در جامعه اسلامی با حفظ حرمت و شأن ذاتی خود، در حال فعالیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی هستند.

شجاعی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های ارزشمندی برای حضور، مشارکت و به نمایش گذاشتن توان بانوان در عرصه‌های مختلف فراهم کرده و در دولت تدبیر و امید نیز توجه ویژه‌ای به توان مدیریتی بانوان شده است.

وی گفت: استفاده از توان بانوان برای مشاغل مدیریتی کشور، استان و منطقه دلگان از این امر حکایت دارد که زنان در جامعه اسلامی ایران به خوبی توانسته‌اند شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارند و مانند زنان دوران دفاع مقدس و سال‌های انقلاب برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نادیده گرفتن توانمندی زنان به جامعه صدمه می‌زند و توسعه همه جانبه را دچار نقصان می‌کند؛ زنان نیمی از جمعیت جامعه بوده و توانایی‌های بسیاری دارند که تاکنون هم این توانمندی‌ها را به خوبی اثبات کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha