ضرورت بازخوانی شخصیت حضرت زهرا(س) / دور شدن زنان از وظیفه مادری
کد خبر: 3874794
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

ضرورت بازخوانی شخصیت حضرت زهرا(س) / دور شدن زنان از وظیفه مادری

گروه فرهنگی ــ مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به جهالت مدرن در قرن بیستم نسبت به زنان بر ضرورت بازخوانی نقش و شخصیت حضرت فاطمه‌(س) تاکیدکرد و گفت: همانند فاطمه‌زهرا(س) می‌توان نقش اصلی و رسالت مادری و تربیت فرزند را ایفا کرد و با رعایت موازین شرعی در جامعه نیز حضور داشت. امروزه شخصیت زن در غرب کاهش یافته و آنان از وظیفه مادری خود فاصله گرفته‌اند.

ضرورت بازخوانی شخصیت حضرت زهرا(س)/ دور شدن زنان غرب از وظیفه مادریامیر علی‌حیدر امیری، کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، اظهارکرد: حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیت بی‌نظیر جهان اسلام و سرور زنان عالم دنیوی و اخروی است.

وی با طرح این سؤال که چرا ما در مناسبت‌های ولادت و شهادت ائمه‌اطهار شرکت می‌کنیم و برای آنان برنامه می‌گیریم، افزود: ائمه‌اطهار الگوها و نمونه‌هایی کامل از طرف خداوند هستند که برای هدایت بشر خلق شده‌اند از طرفی حضور در مراسمات ولادت و عزای اهل‌بیت عصمت و طهارت شناخت بیشتر از راه، روش و تفکر آنان برای رسیدن به کمال است.

امیری رسیدن به تزکیه، تعالی و رشد را از دستاوردهای حضور در مناسبت‌های ولادت و شهادت ائمه‌اطهار(ع) برشمرد و با تاکید بر این‌که انسان‌ها برای رسیدن به کمال باید خود را به اهل‌بیت عصمت و طهارت نزدیک‌تر کنند و منش و الگوی آنان را سرلوحه رفتار خود قرار دهند، تصریح کرد: امروز زنان عالم باید فاطمه‌زهرا(س) را بشناسند چراکه آن حضرت در کنار این‌که یک زن است مادری موفق است و نتیجه تربیت فرزندان او حسنین و زینبین هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه به جایگاه معصوم بودن و عصمت حضرت فاطمه‌زهرا(س) اشاره و با یادآوری این مطلب که حضرت زهرا(س) از معصومین و جزو پنج تن آل عبادت، اضافه کرد: هر زمان اولیا و بزرگان دین مشکلی داشته و یا دارند و می‌خواهند خدا را قسم بدهند او را به حق پنج تن آل‌عبا قسم می‌دهند.

این تئوریسین مسائل فرهنگی با یادآوری این مطلب که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت حضرت زهرا(س) و ابعاد اجتماعی، فرهنگی ولایتی و انقلابی در شخصیت آن حضرت هستیم، ادامه داد: حضرت زهرا(س) در کنار تربیت فرزندان و ایفای نقش مادری یک سخنور قوی بوده که در جامعه حضور داشته و خیانت غاصبان ولایت را به دنیا معرفی می‌کند.

وی به کاهش شخصیت زن در غرب و دنیای غرب اشاره کرد و با بیان این‌که در غرب نوع جدیدی از برده‌داری به منصه ظهور رسیده است، اضافه کرد: اگر در گذشته از زنان به‌عنوان برده استفاده می‌شد امروز از زنان با شعارهای فریبنده همچون تساوی حقوق زن و مرد سوءاستفاده می‌شود چراکه مردان در غرب فقط برای ارضای خود و لذات جنسی با شعارهای فریبنده فمینیستی شخصیت زنان را خراب کردند.

فمینیست غرب؛ برده‌دادی مدرن

امیری، فمینیست و معنای آن‌را در غرب مدرن، نوعی برده‌داری توصیف کرد و با بیان این‌که غرب زنان را از رسالت واقعی و نقش مادری خود دور کرده است به فساد اخلاقی در غرب اشاره کرد و افزود: در غرب از زنان با‌ عنوان مانکن استفاده می‌شود که این ظلم بزرگ در حق زنان است.

این مدرس حوزه و دانشگاه به جهالت مدرن در قرن بیستم نسبت به زنان اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت بازخوانی نقش و  شخصیت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، خاطرنشان کرد: همانند فاطمه‌زهرا(س) می‌توان نقش اصلی و رسالت مادری و تربیت فرزند را ایفا کرد و با رعایت موازین شرعی در جامعه نیز حضور داشت.

وی با یادآوری این مطلب به زنان نباید نقش مادری خود را در تربیت فرزندان فراموش کنند به نیاز بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کرد و گفت: مادران اولین معلمان بشر هستند و نباید مادران را از وظیفه اصلی خود که همان تربیت فرزند و ایفای نقش مادری است دور کرد

امیری با یادآوری این مطلب به حضرت فاطمه‌زهرا(س) هم یک مادر بود، هم زنی در سیاست و بانویی در اجتماع بود، اضافه کرد: شخصیت حضرت فاطمه‌زهرا(س) نحوه صحیح درست زندگی کردن و زن کامل و موفق بودن را تا روز قیامت به ما آموزش داده است. 

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با یادآوری این مطلب که در غرب امروزه زنان ابزار تجارت جنسی هستند به فراموش شدن مقام مادری در غرب اشاره و یادآور شد: در غرب از زن به‌عنوان عروسک خیمه‌شب بازی و یک کالای مصرفی نگاه می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که حضرت فاطمه‌زهرا(س) قدم به قدم در کنار امیرالمومنین(ع) در نصرت اسلام نقش داشته است، اضافه کرد: از نسل فاطمه‌زهرا(س) فرزندی مانند امام حسین(ع) متولد می‌شود که با قیام خود اسلام را زنده نگه داشته است.

انتهای پیام
captcha