ثبت وقف ۵ میلیارد ریالی با نیت درمان
کد خبر: 3869388
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

ثبت وقف ۵ میلیارد ریالی با نیت درمان

گروه اجتماعی ــ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، از ثبت وقف زمینی به ارزش ۵ میلیارد ریال با نیت کمک به درمان بیماران صعب‌العلاج و فقرا در تنکابن خبر داد.

ثبت وقف ۵ میلیارد ریالی با نیت درمانحجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به اهمیت حفظ حق و حقوق وقف، اظهار کرد: حفظ و حراست از موقوفات یک وظیفه شرعی و قانونی متولی موقوفه است.
وی افزود: حفظ حقوق موقوفات در بخش موقوفات متصرفی بر عهده اداره اوقاف و در بخش موقوفات غیرمتصرفی بر عهده متولی موقوفه که توسط واقف انتخاب می‌شود است.
حیدری با اعلام اینکه حفظ حق و حقوق موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است، تصریح کرد: اوقاف به‌صورت جدی با موقوفه‌خواران برخورد می‌کند و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد ذره‌ای از حق یک موقوفه تضییع شود.
وی اجرای امینانه نیت واقف را وظیفه شرعی و قانونی اوقاف و متولیان موقوفات دانست و افزود: وقف هیچ‌گاه قابل فروش نیست و اوقاف در این زمینه با جدیت ورود کرده و اجازه نمی‌دهد کسی به اموال موقوفه دست‌درازی کند.
حیدری با بیان اینکه اوقاف با موقوفه‌خواران مماشات نمی‌کند، تصریح کرد: نباید بگذاریم ذره‌ای از حق و حقوق موقوفات توسط سودجویان ضایع شود و در این راستا اوقاف از نهاد‌های قضائی در برخورد با موقوفه‌خواران حمایت می‌کند.

حیدری اظهار کرد: امروز ۱۵ دی‌ماه، واقف خیراندیش علی قربانی ۲ هزار مترمربع زمین باغی به ارزش ۵ میلیارد ریال با نیت درمان بیماران صعب‌العلاج و فقرا وقف کرده است.
وی افزود: وقف میراث گرانبهایی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده و باید این موقوفات را به نسل‌های بعدی خود تحویل دهیم.

انتهای پیام
captcha