تبلیغات زودهنگام برای انتخابات باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود
کد خبر: 3868727
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

تبلیغات زودهنگام برای انتخابات باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار سابق اصفهان گفت: تبلیغات زودهنگام برای انتخابات اثر مستقیم شکستن مقررات را به دنبال دارد، بی‌اعتمادی مردم به نظام، حکومت و ارکان حکومت را افزایش می‌دهد و رابطه میان حکومت و مردم را تضعیف می‌کند.

تبلیغات زودهنگام برای انتخابات باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود

سیدمحمود حسینی، استاندار سابق اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در خصوص تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی، اظهار کرد: این کار زیر پا گذاشتن قانون است. تفسیرهای غلط از قانون، جامعه را دچار تزلزل کرده و این احساس را در مردم به وجود می‌آورد که کسانی که این همه بر ضرورت رعایت قانون تأکید می‌کنند، دروغ می‌گویند.

وی ادامه داد: کسی که خود را در معرض کاندیداتوری قرار می‌دهد باید برنامه و روش کار داشته باشد، ارتباطش را با مردم بیشتر کند، نظرات آنها را شنیده و نظرات خودش را هم بیان کند. تا این حد زیر پا گذاشتن قانون نیست، اما وقتی این کارها جنبه تبلیغات رسمی پیدا کرد و از تریبون‌ها و پایگاه‌های عمومی و مردمی اعلام می‌شود، خلاف قانون است.

استاندار سابق اصفهان افزود: نباید از موقعیت‌هایی مانند صدا و سیما، نمازهای جمعه و اجتماعاتی که جنبه رسمی داشته و برای امر دیگری شکل گرفته استفاده‌های تبلیغاتی کرد. اگر صدا و سیما کارهای تبلیغاتی کند یا از در نماز جمعه تبلیغاتی صورت گیرد، اثر سوء بیشتری داشته و باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

حسینی بیان کرد: مثلاً اخیرا صدا و سیما یکی از نمایندگان که کاندید دوره قبل از استان یزد است را به برنامه‌ای آورده بود که هم لهجه فرد و هم آدرس‌هایی که می‌داد باعث می‌شد که حداقل در حوزه انتخابیه‌اش کاملاً شناخته شود، اما صورت او به وسیله‌ای پوشانده شده بود. این کار دروغ اندر دروغ است و اثر منفی مضاعفی دارد. صدا و سیما با این کار می‌خواهد بگوید که به مقررات پایبندم و اجازه تبلیغات از تلویزیون را نمی‌دهم، اما این کار بی‌اعتمادی‌ها را افزایش می‌دهد، اثر مستقیم شکستن مقررات را به دنبال دارد و بی‌اعتمادی مردم را افزایش می‌دهد. 

وی در خصوص چارچوب‌های مجاز تبلیغات تصریح کرد: قانون ما در این مورد شاید چندان هم کامل نباشد، اما هرچه هست باید رعایت شود، کسانی که قصد اطلاع‌رسانی دارند باید نظرات خود را در موضوعات مختلف مملکتی و وظایفی را که باید ضمن نماینده بودن انجام دهند مطرح کرده و با مردم ارتباط چهره به چهره برقرار کنند. این کار با روح قوانین منافاتی ندارد.

استاندار اسبق اصفهان تأکید کرد: ولی اینکه کاندیداها به مدارس، صدا و سیما، نمازهای جمعه و جماعت رفته و از تریبون‌های عمومی و امکانات بیت‌المال مانند دستگاه‌های اداری و رسمی استفاده کنند، خلاف قانون است. اما تعامل و گفت‌وگو با مردم و تبادل نظر با آنها مقدمه کار ورود به مجلس است و فرد نمی‌تواند فقط در ده روز تبلیغات از آن استفاده کند. در واقع برداشت بیرونی از اقدامات کاندیدا نباید به گونه‌ای باشد که در حال سوءاستفاده از موقعیت‌های عمومی و حکومتی است.

انتهای پیام
captcha