خرد جمعی، تدبیر و برنامه‌ریزی راهکار رشد اسلام است
کد خبر: 3868112
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه:

خرد جمعی، تدبیر و برنامه‌ریزی راهکار رشد اسلام است

گروه بین‌الملل ــ رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه در مراسم تودیع و معارفه معاون اقتصادی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: برنامه‌ریزی، تدبیر و خرد جمعی، لازمه طی کردن ادامه راه رشد و پیشرفت اسلام است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مراسم تکریم و معارفه معاون امور اقتصادی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد. حجت‌الاسلام رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مناسبت سال نو میلادی اظهار کرد: متأسفانه امروزه با کسانی مواجه هستیم که خیلی شعار سر می‌دهند و خود را مدافع مکتب حضرت عیسی(ع) می‌دانند و از سوی دیگر شعار حقوق بشر و بین‌الملل سر می‌دهند، ولی فاصله زیادی بین آنچه را که گفته می‌شود با آنچه که اجرا می‌شود، وجود دارد.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه گفت: امروزه اگر جامعه و سازمان‌های بین‌المللی حضرت عیسی(ع) را به عنوان الگو قرار می‌دهند، باید زمینه صلح‌جویی و دفاع از مظلومان را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ از جمله دفاع از افرادی مانند شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه که یک شخصیت تقریبی، دیالوگی و صلح‌جو بوده و برای صلح و امنیت بشر گام برداشته است.

رمضانی با اشاره به سی‌امین سال تأسیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مسیر تحول قرار دارد. گام‌هایی برداشته شده، ولی نباید در مرحله جدید راضی بود. قطعاً یک مجموعه که می‌خواهد رشد کند، باید در هر مرحله‌ای که قرار می‌گیرد چشم‌انداز و افق بعدی را مد نظر قرار داده و با توجه به ضرورت‌ها و اولویت‌ها، آسیب‌هایی که در مسیر راه قرار گرفته را مورد توجه داشته باشد.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه، برنامه‌ریزی، تدبیر و خرد جمعی را لازمه طی کردن ادامه راه رشد اسلام و این مجموعه دانست و گفت: بدون خرد جمعی کار کردن در این مسیر ممکن نیست. خداوند متعال نیز پیامبر اکرم(ص) را مأمور به مشورت کرد تا به این ترتیب فرهنگ استشاره و مشورت در جامعه به صورت جمعی مورد توجه قرار گیرد.

رمضانی اظهار کرد: در حال تعریف شوراهای سیاستگذاری در بخش‌های مختلف مجمع جهانی اهل بیت(ع) از جمله در خبرگزاری ابنا با 25 زبان و همچنین ویکی شیعه هستیم که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تکریم و معارفه معاون امور اقتصادی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: از تلاش‌های عباس حیدر تقدیر و تشکر می‌کنم. مشارکت‌های مردمی و خیریه، مسائل یمن، بحرین، سوریه، عراق و بسیاری از کارهای خدمات‌رسانی از سوی وی در چند سال گذشته صورت گرفت.

در این مراسم جعفر شمسیان به عنوان معاون امور اقتصادی مجمع جهانی اهل بیت(ع) منصوب شد. وی، دو دوره به عنوان سفیر در کشورهای کرواسی و مراکش فعالیت کرده و مشاور وزیر خارجه، قائم مقام معاون اداری مالی و معاون توسعه منابع و نیروی انسانی بعثه مقام معظم رهبری بوده‌ است. وی همچنین در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز مسئولیت معاون و قائم مقام رئیس سازمان را برعهده داشته است.

انتهای پیام
captcha