اعتلای روح معنویت در ارتش/ تحریم‌ها هیچ اثری بر پیشرفت نظامی ایران ندارد
کد خبر: 3868059
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
موسوی مطرح كرد:

اعتلای روح معنویت در ارتش/ تحریم‌ها هیچ اثری بر پیشرفت نظامی ایران ندارد

گروه اجتماعی ـ فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینكه روح معنویت در ارتش به سطح غیرمنتظره‌ای رسیده است كه گاهی گمان می‌شود باید كارهای فرهنگی زیادی انجام می‌شد تا این سیر طی شود، عزت ملت ایران را مرهون مساجد، نمازهای جماعات و عزاداری‌های تاسوعا و عاشورا دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، امیر سرلشكر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی عصر امروز، 10 دی‌ماه در سفر به شیراز و دیدار با آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه این كلان‌شهر گفت: این دیدارها با ائمه جمعه در راستای ارتقای معنویت و بصیرتی كه مقام معظم رهبری به ما دستور داده‌اند، انجام می‌شود.
وی افزود: به بركت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری كه فرماندهی مستقیم بر نیروهای مسلح دارند، روح معنویت در ارتش به یك سطح غیر منتظره‌ای رسیده است و آدم فكر می‌كند كه خیلی باید كار فرهنگی می‌شد تا همچین سیری طی شود و امروز جوانانی كه در ارتش می‌بینیم، امید به آینده را خیلی بیشتر می‌كند زیرا نیروهای مؤمن، با انگیزه، متخصص، باهوش و باسواد هستند.

تربیت افسران و یگان‌های چند مهارته در ارتش
موسوی با بیان اینكه صبح امروز رزمایشی تعجیلی برگزار شده است كه نیروهای ارتش به خوبی توانمندی‌های خود را به منصه ظهور رسانده‌اند، گفت: سال‌ها در نیروی زمینی به دنبال این بودیم كه افسران ما چند مهارته شوند یعنی بتوانند مهارت‌های مختلف را داشته باشند و همچنین یگان‌های ما یگان‌های چند منظوره شوند كه بتوانند در مقابل دشمن منظم و نامنظم هم دفاع و هم حمله كنند و در مسائل امنیتی بتوانند خوب وارد شوند و امنیت برقرار كنند و در مأموریت‌های برون مرزی نیز بتوانند خوب كار انجام دهند و اكنون به این مرحله رسیده‌ایم و چشمه‌های آن را امروز دیدیم به عنوان مثال یك افسر جوان كه هنوز در ابتدای 10 سال اول خدمتش است توانسته چند تخصص با هم كسب كرده است آن هم در سطح مهارت خیلی بالا.
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به حراست نزاجا از مرزهای كشورمان گفت: اكنون سال‌هاست كه نیروی زمینی در مرزهای غربی و در دو سال اخیر در مرزهای شرقی و شمال شرق كار حراست از مرزها انجام می‌دهد و مرزهای دریاهای پایین كشور هم دست برادران سپاه است. بحمد الهی با هوشیاری كه این نیروها دارند و با كارهای تخصصی فنی و علمی كه انجام دادند، اقدامات بسیار خوبی در حراست از مرزها انجام داده‌اند و این كارها بسیار دیدنی است به عنوان مثال در مرزهای شرقی سیستم‌هایی اختراع كرده‌اند كه اگر كسی روی زمین راه برود، این اخطار به نیروها داده می‌شود.

هیچ خطری از مرزهای كشور نمی‌تواند عبور كند
وی تأكید كرد: در این مدتی كه مرزهای كشور در اختیار نیروی زمینی بوده است، هیچ خطری نتوانسته از این مرزها عبور کند و بیاید برای داخل کشور مشکل ایجاد کند.

دستگیری اكیپ تروریست‌ها در مرزهای غربی كشور
موسوی ادامه داد: قریب 8 روز پیش یک اکیپ می‌خواستند از مرزهای غربی داخل كشور شوند و ظاهراً مقصدشان هم کرج بود و تعداد زیادی سلاح‌های تروریستی نظیر کلتی که کف دست جا می‌گیرد و در آستین كاملاً پنهان می‌شود و مجهز به صدا خفه کن است، همراه داشتند و می‌خواستند در این آشوب‌ها کشته‌سازی انجام دهند، اما کل محموله آن‌ها گرفته شده و اجازه داده نشد وارد كشور شوند.

تحول عظیم نیروی زمینی ارتش
فرمانده ارتش گفت: یگان‌های نیروی زمینی نسبت به تهدیدهای آتی متحول شده و کارهای بزرگی انجام داده‌اند به‌طوری كه این نیروی زمینی اصلا نیروی زمینی چند سال پیش نیست و روحیات آن‌ها هم بهتر دیده می‌شود.
وی با یادآوری اینكه هر زمان خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیم با رضایت و خرسندی راجع به ارتش صحبت می‌کنند، گفت: نیروی هوایی هم همینطور هستند و دائماً حراست از آسمان دارند و مراقبت می‌کنند تا خطری در آسمان ایجاد نشود. نیروهای پدافند هوایی نیز جوان بوده وهر کجا ارتفاع بلندی است، پدافندهای هوایی ما آسمان را رصد می‌كند.

تحریم‌ها هیچ اثری بر پیشرفت نظامی ایران ندارد
موسوی با اشاره به فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش نیز گفت: اخیراً بعد از حوادثی كه در باب‌المندب در دریای سرخ به وجود آمد، گشت نیروی دریایی ارتش در این منطقه افزایش پیدا كرده است و همه این اتفاقات در حالی رخ داده است که 40 سال است در تحریم کامل هستیم یعنی تمام قطعات و تجهیزات را خودمان می‌سازیم و با وجود همه مشکلاتی كه برای ما فراهم می‌كردند، نیروی دریای ارتش فرماندهی دو قدرت بزرگ چین و روسیه را به عهده گرفت و یك رزمایش خیلی موفق انجام دادند كه بازتاب بین‌المللی آن خیلی خوب بوده است و همه این‌ها به بركت انقلاب و فرماندهی مقام معظم رهبری است.
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به درخواست آیت‌الله دژكام مبنی بر حفظ یگان‌های دفاعی در استان فارس گفت: ما یك بازدید از این مجموعه‌ها خواهیم داشت البته این مجموعه‌ها متعلق به وزارت دفاع هستند و مربوط به ارتش نیستند اما بعد از این بازدید حتماً این مطلب را با وزیر دفاع مطرح می‌كنیم.

اعلام رضایت مقام معظم رهبری از ارتش
موسوی باز هم اعلام رضایت مقام معظم رهبری از ارتش را یادآور شد و گفت: حدود 20 روز پیش خدمت مقام معظم رهبری بودیم و ایشان مطالبی فرمودند از جمله اینکه ارتش به واسطه عملکردی که داشته بین مردم محبوبیت دارد و مردم واقعا ارتش را دوست دارند و این واقعا توفیقی است و باید شکر کنیم كه در همچنین نظامی تحت فرماندهی مستقیم مجتهد جامع‌الشرایط، ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) هستیم و تلاشی که می‌کنیم مورد رضایت ایشان است و این بزرگترین نعمتی است که خداوند به نسل حاضر داده است و امیدواریم که قدردان آن باشیم.

عزت امروز ملت ايران مرهون مساجد و عزاداری‌های ایام محرم است
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در ادامه سطح معنویت در این نیرو را یادآور شد و گفت: بدون هرگونه تعارفی، این روحیه‌ای که در ارتش وجود دارد، به خاطر این است که مادران، ما را از بچگی پای منبر و هیئت و عزاداری‌ها بزرگ كردند و واقعاً هر چه داریم از این مساجد، نماز جماعات و عزاداری های تاسوعا و عاشوراست که این ملت را به اینجا رسانده است و امیدواریم که همه مسئولان بتوانند بر مشکلات فعلی کشورمان که بیشترش مشکلات اقتصادی و معیشتی است فائق بیایند تا حلاوت و شیرینی این نظام اسلامی بیشتر از این‌ها برای مردم روشن شود.

تیپ 55 هوابرد؛ پرافتخارترین یگان دوران دفاع مقدس
وی با یادآوری نیروهای ارتش در استان فارس نیز گفت: مسئولان ارتشی كه در استان فارس هستند واقعا از بهترین افسران ارتش جمهوری اسلامی هستند. تیپ 55 یکی از پرافتخارترین یگان‌های نیروی مسلح در دوران دفاع مقدس است چرا كه نسبت به سایر یگان‌ها بیشتر از همه شهید و جانباز داده است و تقریباً در همه عملیات‌ها یک نقشی داشته است که برجسته‌ترین آن‌ها کار بزرگی است که در دور زدن نیروهای عراقی در عملیات فتح‌المبین انجام دادند و حدود 30 کیلومترشبانه در رمل رفتند و نیروهای دشمن را دور زدند و کلید عملیات فتح‌المبین را به همراه نیروهای بسیج رقم زدند.
موسوی همچنین به فعالیت نمایندگی‌های عقیدتی ـ سیاسی در ارتش اشاره كرد و گفت:‌ نمایندگی‌های عقیدتی ـ سیاسی ارتش هم محور معنویت و نقطه برگشت همه موضوعات هستند كه واقعا در ارتش از یك احترام بسیار ویژه برخوردار هستند و این معنویت و بصیرتی که در ارتش وجود دارد تا حد بسیار زیادی مدیون تلاش‌های خالصانه این نمایندگان عقیدتی ـ سیاسی است.

معنویت در شیراز همچنان جریان دارد
فرمانده ارتش در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری سبقه مذهبی شیراز گفت: این خطه( شیراز) متبرك به وجود امامزادگان جلیل‌القدر است. از قدیم برنامه‌های مذهبی خیلی خوبی در شیراز اجرا می‌شود و هنوز هم چنین برنامه‌هایی هست اما شاید این جنبه آن در كشور كمتر از آن چیزی كه هست، معرفی شده است ولی این معنویت همچنان در شیراز جریان دارد.

انتهای پیام
captcha