ارتقای مهارت‌های زندگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3867329
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

ارتقای مهارت‌های زندگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

گروه فرهنگی- عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: ارتقای مهارت‌های زندگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و باید با آموزش‌های لازم گام‌های اساسی برداریم.

ارتقاء مهارت‌های زندگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، عذرا غفاری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، صبح امروز، هشتم دی‌ماه، در کارگاه آموزشی «روابط پسر و دختر و ازدواج» از سلسله کارگاه‌های روانشناسی و مهارت‌های اجتماعی، که در محل دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، با اشاره به روابط سالم دختر و پسر در آشنایی‌های پیش از ازدواج، اظهار کرد: هوش عاطفی بحثی جدی در روابط اجتماعی است و مهم‌ترین مهارت در کمک به پویایی شخصیت افراد محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: ازدواج با فرد نامناسب و بدون معیار و ملاک و ازدواج‌های شتاب‌زده به خاطر دیگران نه به خاطر خود از جمله مباحثی است که باعث شکل‌گیری روابط نادرست و شکستن تعهدات بین زوجین می‌شود.

غفاری با بیان اینکه زوجین با نگاهی دقیق به مفهوم تعهد در روابط زناشویی خود می‌توانند دلایل و موانع شکل‌گیری تعهد را درک کنند و روابط زناشویی پایداری داشته باشند، اظهار کرد: ضرورت دارد افراد از مهارت‌های زندگی در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش میزان طلاق در جامعه آگاهی یابند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به اینکه پدیده طلاق در استان اردبیل نگران‌کننده است، تصریح کرد: باید با ارتقای مهارت‌های زندگی از افزایش میزان طلاق پیشگیری کرد. امروزه مشاوره روانشناسی به قدری در دنیا اهمیت پیدا کرده است که بسیاری از افراد بدون استفاده از آن امکان دستیابی به توانمندی‌های روانی اجتماعی، اخلاقی و عاطفی را تقریباً غیرممکن می‌دانند.

وی یادآور شد: استقبال دانشجویان از کارگاه آموزشی روابط پسر و دختر و ازدواج نشانگر این است که جوانان به این نشست‌ها نیاز دارند و باید زمینه لازم برای فراگیری دانشجویان را فراهم کرد تا در انتخاب‌های خود و نحوه برقراری ارتباط سالم با یکدیگر در مسئله ازدواج دچار مشکل نشوند.

کارگاه آموزشی «روابط پسر و دختر و ازدواج» از سلسله کارگاه‌های روانشناسی و مهارت‌های اجتماعی است که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اردبیل و همکاری دانشگاه آزاد واحد اردبیل در دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha