نشست «گفت‌وگو پیرامون وحدت مسلمانان» در آفریقای جنوبی برگزار شد
کد خبر: 3865700
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

نشست «گفت‌وگو پیرامون وحدت مسلمانان» در آفریقای جنوبی برگزار شد

گروه بین‌الملل ــ نشست «گفت‌وگو پیرامون وحدت مسلمانان و مبارزه با افراط و تفریط» به کوشش رایزنی فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی برگزار شد.

نشست «گفت‌وگو پیرامون وحدت مسلمانان» در آفریقای جنوبی برگزار شدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست «گفت‌وگو پیرامون وحدت مسلمانان و مبارزه با افراط و تفریط» با حضور احمد علی محسن‌زاده، رایزن فرهنگی کشورمان، فرهاد حسین، رئیس مرکز و جمعی از مسلمانان شیعه و سنی در پرتوریا برگزار شد.

یوسف مصطفی، مسئول شبکه تلویزیونی مرکز خدمات اسلامی طی سخنانی در این مراسم، گفت: ما بر این عقیده هستیم که وحدت مسلمانان فرمانی از سوی خداوند است که در آیاتی از قرآن نیز بر آن تأکید شده است.

وی همچنین بیان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان رهبر بزرگ شیعیان همواره بر وحدت بین اهل تسنن و تشیع تأکید داشتند.

عبدالعزیز شیخ، عضو اجرایی سازمان خدمات اسلامی سخنران بعدی این نشست با قرائت آیاتی از قرآن کریم، بر ضرورت وحدت بین مسلمانان جهان تأکید کرد و گفت: مسلمانان راهی غیر از وحدت ندارند، در غیر این صورت مخالف دستور خداوند عمل می‌کنند.

احمد متیر، نویسنده، معلم، فیلمنامه‌نویس و کارشناس علوم قرآنی گفت: ما دو نوع وحدت داریم؛ وحدتی که مسلمانان باید دنبال کرده و وحدتی که باید از آن اجتناب کنند. مسلمانان باید به دنبال وحدتی بروند که در قرآن و احادیث به آن اشاره شده و از وحدتی که موجب جنایت علیه بشریت می‌شود، اجتناب کنند.

حافظ عثمان موسی، عضو اجرایی مدرسه العصر در سخنانی، اظهار کرد: وحدت با پیروی از قوانین و دستورات الهی به دست می‌آید. در این راه نباید به سخنان آن دسته از علمایی که مخالف وحدت مسلمانان هستند، اعتنا کرد، زیرا اتحاد مسلمانان برگرفته از آموزه‌های پیامبر اسلام و دستورات خداوند است.

روبینا قور، تحلیلگر، معلم و گوینده رادیو به عنوان سخنران دیگر این همایش، گفت: رفتار ما از اسلام نشئت می‌گیرد، آن گونه که ما به عنوان یک مسلمان رفتار می‌کنیم و تسلیم امر خدا می‌شویم، بر درک مردم و نوع نگرش آنها نسبت به اسلام تأثیر خواهد گذاشت و وحدت اسلامی یکی از اساسی‌ترین راه‌های نیل به این هدف است.

سخنران پایانی برنامه، شیخ مسعود مصطفی از اساتید جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه بود که به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: عملکرد ما مسلمانان نیز باید به این شیوه باشد که برچسب‌ها را کنار گذاشته و در راه دین و حفظ کرامت انسانی نیز وحدت داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha