فعالیت 180 مبشر فرهنگی در استان کردستان
کد خبر: 3865305
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

فعالیت 180 مبشر فرهنگی در استان کردستان

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۸۰ مبشر فرهنگی در استان کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۵ نفر در سنندج مستقر هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در نشست مبشران فرهنگی استان کردستان با مدیرکل تبلیغات اسلامی که امروز، 28 آذرماه در مجتمع نور تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این اداره کل در راستای اجرای گفتمان‌های دینی در مدارس تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش دارد که می‌توان از ظرفیت مبشران فرهنگی برای اجرای گفتمان‌های دینی استفاده ببرد.
وی به فعالیت‌های مستمر مبشران فرهنگی درراه اعتلای دین اسلام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۸۰ مبشر فرهنگی در استان کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۵ نفر در سنندج مستقر هستند.
حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیز خواستار ارائه گزارشی از سوی مبشران فرهنگی شد و گفت: هر فعالیت فرهنگی که از سوی مبشران انجام می‌شود باید به‌صورت مستند به اداره تبلیغات اسلامی ارسال شود.
وی با اشاره به برگزاری این نشست تخصصی عنوان کرد: برگزاری این نشست‌ها موجب تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین مبشران فرهنگی با مسئولان تبلیغات اسلامی خواهد شد.
حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، کارشناس آموزش اقشار تأثیرگذار اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اعلام کرد: شبکه تبلیغی شهرستان‌های اهل سنت به عهده تبلیغات اسلامی باشد تا از این ظرفیت بیشتر بهره ببریم.
وی افزود: مبشران باید در قالب گروه‌های تبلیغی ساماندهی شده و به نواحی نیازمند این امر اعزام شوند تا امر تبلیغ به‌خوبی پیش رود و برای حمایت مالی از اعزام مبشران باید از شورای زکات استان بودجه‌ای دریافت شود.
کارشناس آموزش اقشار تأثیرگذار اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان بر تغذیه فکری مبشرین فکری تأکید کرد و گفت: دوره‌های آموزشی نیز به این منظور برای مبشران فرهنگی برنامه‌ریزی و برگزار خواهیم کرد.
ماموستا میرزایی، از مبشرین فرهنگی سنندج نیز در این نشست با تقدیر از تبلیغات اسلامی برای اجرای طرح مبشران فرهنگی در استان کردستان اظهار کرد: تبلیغات اسلامی باید علاوه بر استفاده از ظرفیت ماموستاها برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت تبلیغات اسلامی تلاش کند.
وی بیان کرد: زمانی طرح مبشران فرهنگی اثرگذار خواهد بود که در مدارس نیز بتواند فعالیت کند و با نوجوانان و نوجوانان بیشتر در ارتباط باشد.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این نشست تخصصی مبشران فرهنگی سنندج، خواستار پشتیبانی مالی و معنوی و ارتباط بیشتر تبلیغات اسلامی کردستان با روحانیون اهل سنت شدند.

انتهای پیام
captcha