اخبار معارفی رسانه‌ها/ عیادت مدیران قرآنی کشور از استاد موسوی قهار
کد خبر: 3861757
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

اخبار معارفی رسانه‌ها/ عیادت مدیران قرآنی کشور از استاد موسوی قهار

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یکی از مهمترین اخبار امروز صفحات معارفی رسانه‌های کشور خبر عیادت جمعی از مدیران قرآنی کشور از استاد موسوی قهار است.

به گزارش ایکنا؛ از جمله مهم‌ترین اخباری که طی امروز چهارشنبه، 13 آذر‌ماه، در صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده، می‌توان به خبر عیادت جمعی از مدیران قرآنی کشور از استاد موسوی قهار اشاره کرد.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 13 آذرماه و تا ساعت 13:30 تعداد هفت خبر با عناوین «حقانیت اسلام را با رویداد ۱۱ سپتامبر و انقلاب اسلامی درک کردم/ به‌خاطر رعایت حجاب در ایران ماندم»، «نظر شهید مطهری در مورد «بیمه» چه بود؟»، «تلاوت «حسین بیات» از سوره‌های فتح و قارعه»، «رفتار امام عسکری(ع) با دشمنی که چشم امید به ایشان بست»، «کتاب «مبانی حدیث‌شناسی» منتشر شد»، «سروده‌ای تقدیم به امام عسکری(ع): «عالم تمام، ذکر حسن جان گرفته است»» و «گلچین مولودی‌خوانی مداحان در ولادت امام حسن عسکری(ع)» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در دیگر حوزه‌های تخصصی انعکاس یافته‌اند.
تنها خبر قرآنی امروز این صفحه نیز در رابطه با 397 اُمین کرسی نفحات‌القرآن و تلاوت حسین بیات، قاری ممتاز قرآن کریم در مسجد جامع قلهک انتشار یافته است.
فارس
خبر تلاوت صفحه 230 قرآن کریم از سوی مرحوم خلیل الحصری، قاری مشهور مصری آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس است. همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «دسته‌جمعی به زیارت بروید»، «عیادت جمعی از مدیران قرآنی کشور از استاد موسوی قهار»، «برگزاری مراسم ولادت امام حسن عسکری(ع) در آستان سید‌الکریم» و «قاری برگزیده جشنواره تلاوت‌های مجلسی در خراسان جنوبی معرفی شد» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که اغلب این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قار دارند.
«عیادت جمعی از مدیران قرآنی کشور از استاد موسوی قهار»، عنوان یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «جمعی از مدیران قرآنی کشور با حضور در بیمارستان توس تهران از استاد سیدقاسم موسوی قهار عیادت کردند.
در این دیدار که بعد از ظهر روز گذشته روی داد، سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن، حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم و برخی از مدیران این سازمان، ضمن ملاقات با این پیشکسوت عرصه دعا و مناجات، از آخرین وضعیت درمانی ایشان مطلع شدند.
در حاشیه این عیادت، سیدعلی سرابی با تکریم جایگاه رفیع استاد موسوی‌قهار، ایشان را از نوابغ عرصه دعاخوانی کشور برشمرد و گفت: صدها دقیقه آثاری که از این استاد گرانقدر تولید و مکرر از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود، در کمال خلوص و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مادی بوده و قطعاً این آثار از سرمایه‌های هنری و فرهنگی ایران اسلامی است».
مهر
«ثبت نام آزمون سراسری قرآن تا ۲۲ آذرماه تمدید شد»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر را تشکیل می‌دهد که در گفت‌و‌گو با سید‌جلال رضوی‌زادگان، رییس گروه آموزش دفتر برنامه توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت منتشر شده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «سید جلال رضوی زادگان رییس گروه آموزش دفتر برنامه توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تمدید مهلت ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن گفت: ثبت‌نام علاقه‌مندان به شرکت درهجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که ۲۵ آبان‌ماه آغاز شد و تا ۱۵ آذرماه اعلام شده بود، بنابر تصمیم دبیرخانه این آزمون تا ۲۲ آذر ماه تمدید شد.
وی با اعلام تعداد ثبت‌نام‌شدگان افزود: تا‌کنون که ۱۹ روز از آغاز ثبت نام این آزمون گذشته است بیش از ۳۷هزار نفر در رشته‌های مختلف این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.
رضوی‌زادگان در خصوص جامعه آماری در این آزمون گفت: موسسه ام ابیها زینب کبری(س) از مشهد مقدس با تعداد بیش از هزار قرآن آموز در صدر موسسات ثبت نامی قرار گرفته است. همچنین استان اصفهان و شهر قم نیز بیشترین میزان ثبت نام شدگان را دارا می‌باشند».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد دو خبر با عناوین «شرایط توبه و استغفار از نگاه امیر‌المومنین‌(ع)/ اگر خواستیم پیش خدا خجل نشویم، چه کنیم؟» و «حدیث امام علی(ع) درباره مرگ» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که هیچ‌کدام از این اخبار قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی انعکاس یافته‌اند.
ایرنا
«هفته‌های قرآن و عترت برای ایجاد نشاط در استان‌ها برگزار می‌شود»، عنوان تنها خبر امروز صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی است که در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
در بخش‌هایی از این خبر قرآنی که در رابطه با سخنان مدیرکل تبلیغ و ترویج قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، آمده است: «مدیرکل تبلیغ و ترویج قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها برای ایجاد شور و نشاط و برپایی جشنواره‌های متنوع برگزار می‌شود.
اصغر امیرنیا روز چهارشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: هفته‌های قرآن و عترت از سال ۹۴ به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف برگزار شده تا علاوه بر شناسایی و معرفی استعدادها و دستاوردها‌ی فرهنگ قرآنی در سراسر کشور، بتوانیم میزان توانمندی استان‌ها را برای هم افزایی مشارکت دستگاه ها و نهادها بسنجیم.
وی افزود: در این زمینه نهادهای مردمی و موسسات فرهنگی قرآنی و هنری نیز در برپایی هفته های قرآن و عترت همکاری می کنند تا جهت دهی و دستیابی به جریان سازی قرآنی و همچنین توسعه کیفی و کمی فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در استان ها صورت گیرد».
ایسنا
دو خبر با عناوین «اطاعت از ولی‌فقیه، تمرین اطاعت از امام زمان(عج) است» و «تاثیر رفتار و گفتار انسان در سرنوشت»، طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان کشور منعکس شده که این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشته و در حوزه‌های دیگر معارفی انعکاس یافته‌اند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این ساعت سه خبر با عناوین «علم اقتصاد اسلامی با شصت سال وقفه روبروست»، «نشست «از حکومت علوی تا حاکمیت اموی» برگزار می‌شود» و «نخستین نشست گفت‌وگوی «هر انسان، یک مسجد است»» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که این اخبار نیز اغلب در حوزه معارفی عترت قرار داشته و در حوزه تخصصی قرآن کریم جای ندارند.
خبر برگزاری نشست «از حکومت علوی تا حاکمیت اموی»، یکی از اخبار مهم امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که علیرغم اینکه خبر تخصصی قرآنی نیست، در رابطه با بررسی اوضاع سیاسی جهان اسلام و نیز رونمایی از کتاب «عدالت علوی، از دیروز تا امروز» بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «گروه علوم اسلامی انجمن اندیشه و قلم، با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشستی را با عنوان «از حکومت علوی تا حاکمیت اموی» برگزار می‌کند.

در این نشست، آیت‌الله سیدعباس حسینی قائم مقامی، غلامرضا ظریفیان و حجت‌الاسلام و المسلمین صادق‌نیا مباحث خود را در این باره ارائه خواهند کرد.

همچنین، از کتاب «عدالت علوی، از دیروز تا امروز» که حاصل نشست‌های سوگواری هزار و چهارصدمین سال شهادت امیرمومنان(ع) است، رونمایی خواهد شد».

میزان
آخرین خبری که بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منعکس شده، خبری با عنوان «دعای «ناد علی» و ویژگی‌های آن + متن و ترجمه» است که مربوط به دو روز گذشته بوده و از آن زمان تاکنون نیز هیچ خبری بر روی خروجی این صفحه منتشر نشده است.

انتهای پیام
captcha