فراخوان اعطای مدرک قرائت به پیشکسوتان قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3860915
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

فراخوان اعطای مدرک قرائت به پیشکسوتان قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ شورای عالی قرآن پیرو مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به متقاضیان مدرس و قاری ممتاز و پیشکسوت کشور که سن آنها بالای ۵۰ سال است، بدون شرکت در آزمون‌های معمول، گواهی‌نامه تخصصی در یکی از درجات ۱ تا ۳ اعطاء می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها،‌ امروزماه 10 آذرماه تحت‌الشعاع فراخوان اعطای مدرک تخصصی قرائت به اساتید و قاریان پیشکسوت قرآن بود؛
 
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز 9 خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارتند از: «فراخوان اعطای مدرک تخصصی قرائت به اساتید و قاریان پیشکسوت قرآن»،‌ «تلاوتی از هادی موحد امین/ آیاتی از سوره‌های طه، ضحی و انشراح+صوت»، ‌«نظر شهید صدر درباره اندیشه سیاسی امام(ره)/ ویژگی‌ آثار فقهی رهبر انقلاب»‌، «برگزاری دور مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در جلسه ۶ استاد قرآن تهران»، «سرابی: هزینه‌های درمان استاد موسوی قهار را دفتر مقام معظم رهبری پرداخت می‌کند»،‌ «چند ایراد به اظهارات استاد قرآن در تلویزیون/ اذهان عمومی را به سمت برداشت‌های تکفیری نبرید»،‌ «قاری قرآنی که صدایش رادیو را در مصر گران کرد!» و «معرفی ۱۴ جلسه درس اخلاق شهر تهران +جزئیات».
 
در بخش‌هایی از خبر «فراخوان اعطای مدرک تخصصی قرائت به اساتید و قاریان پیشکسوت قرآن» آمده است: شورای عالی قرآن به عنوان مجری طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم پیرو مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به متقاضیان مدرس و قاری ممتاز و پیشکسوت کشور که سن آنها بالای ۵۰ سال است، گواهی‌نامه تخصصی در یکی از درجات ۱ تا ۳، بدون شرکت در آزمون‌های معمول اعطاء می‌کند.
 
فراخوان نخست طرح اردیبهشت‌ماه اعلام شد که طی آن برخی از قاریان و مدرسان در آن ثبت‌نام کردند و سوابق و مدارک آنها بررسی و صلاحیت تعدادی از آنان برای دریافت یکی از درجات ۱ تا ۳ احراز شد. این شورا در فراخوانی دیگر فرصت جدیدی برای متقاضیانی که به هر دلیل موفق به ثبت‌نام در زمان مقرر نشده‌اند، فراهم کرد و طی آن علاقه‌مندان حداکثر تا پایان دی ماه ۹۸ باید نسبت به تکمیل برگه درخواست و ارسال مدارک مورد به شورای عالی قرآن اقدام کنند. علاقه‌مندان می‌توانند مدارک خود را به نشانی تهران، بزرگراه رسالت، روبروی مصلی، مجتمع امام خمینی(ره)، ساختمان شماره ۱۴ و یا پست الکترونیکی (shora.quran@gmail.com) ارسال کنند.
 
همچنین خبر «هزینه‌های درمان استاد موسوی قهار را دفتر مقام معظم رهبری پرداخت می‌کند» مربوط به مصاحبه سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن با فارس است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم عدم برقراری بیمه به معنای این نیست که ما به فکر این استاد پیشکسوت نباشیم و از طریق دفتر رهبر معظم انقلاب همه هزینه‌های درمان استاد پرداخت می‌شود. این موضوع را از طریق دفتر پی‌گیری کردیم و خوشبختانه همه هزینه‌های درمان استاد تأمین شده و پرداخت می‌شود و خانواده این استاد عزیز نگران نباشند.
 
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هشت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «یادگار مرحوم منصوری مداح اهل‌بیت(ع) به دنیا آمد+ عکس»،‌ «مهلت فراخوان دریافت گواهینامه‌های قاریان و مدرسان پیشکسوت تمدید شد»،‌ «ایرانی‌ها در طول تاریخ همواره دین و دولت را در کنار هم عامل آبادانی دانسته‌اند»، «یادداشت/شهید مدرّس نابغه علم و قهرمان عمل»‌، «گزارشی از خادمان حرم عبدالعظیم؛ خلبانی که در حرم اوج می‌گیرد»، «فدایی: باید برای درگیری با مسائل کنونی، گذشته و میراث‌مان را به سخن درآوریم/ ناظمی: فلسفه ما از سیاست غفلت کرده است»، «مدال افتخاری که از آنِ حضرت عبدالعظیم(ع) شد» و «برشی از زندگی نخبه ایرانی با ۷ فرزند؛ از دست‌فروشی تا اختراع + مستند» هستند.
 
خبر «مدال افتخاری که از آنِ حضرت عبدالعظیم(ع) شد» مربوط به مصاحبه حجت‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی، کارشناس مسائل دینی با تسنیم است که در بخش‌هایی از آن آمده است: حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام زمان پنج امام معصوم از امام کاظم تا امام عسکری (علیهم السلام) را درک کرده است. آنچه مسلم است ایشان وجود مقدس امام جواد و امام هادی (علیهما‌ السلام) را درک و از آن دو بزرگوار حدیث هم نقل کرده است. مرحوم شیخ مفید در کتاب اختصاص خود گفته که حضرت عبدالعظیم وجود مقدس امام رضا (علیه السلام) را نیز درک کرده است.
 
حجت‌الاسلام حسن‌آبادی افزود: امام هادی (علیه السلام) مدال افتخاری به حضرت عبدالعظیم دادند و فرمودند: «أنْتَ وَلیُّنا حقّاً؛ به‌راستى، تو از دوستان حقیقى ما هستى»، در واقع امام هادی ایشان را به‌نحوی تأیید کردند. او نزد امام خود آمد و عقاید خویش را به محضر ایشان عرضه و درخواست کرد اعتقادات او را اصلاح کند. درس این ماجرا  برای ما این است که هر کسی خودش را بسنجد؛ چقدر تا حالا به امام(ع) عقاید خود را عرضه کرده‌ و از ایشان درخواست اصلاح اعتقادات خود را داشته‌ایم؟ حال که در دوران غیبت امام زمان(عج) به‌سر می‌بریم، باید اعتقادات خود را نزد یک عالم موثق و مورد اطمینان عرضه کرد.
 
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار چهار خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «همایش بین‌المللی «جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام» برگزار می‌شود/ فراخوان آثار»، «علوم انسانی باید هم‌دوش با فقه پیش برود»، «فصل جدید برنامه «مصیر» در شبکه چهار»‌ و «حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند» هستند.
 
خبر «علوم انسانی باید هم‌دوش با فقه پیش برود»، مربوط به سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی است که در دیدار حجت الاسلام والمسلمین رشاد، رییس شورای حوزه‌های علمیه تهران و تهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: همان گونه که از اسم دانشگاه آزاد پیداست، اسلامیت خط قرمز این دانشگاه است و باید در همه مسائل این اصل رعایت شود. اصلاحاتی که می‌خواهیم صورت گیرد، باید از دانشگاه‌ها شروع شود، مسئله حجاب، موضوع مربوط به نماز و دیگر موضوعات مربوط به ابعاد اجتماعی باید اصلاح آن از دانشگاه آغاز شود.
 
وی با تأکید بر این که باید مدیریت صحیحی بر دانشگاه‌ها حاکم باشد تا بتوانند اصلاحات واقعی را صورت دهند، خطاب به رییس دانشگاه آزاد عنوان کرد: در دانشگاه به کمیت زیاد اهمیت ندهید، بلکه به کیفیت اهمیت دهید؛ این که فلان دانشگاه چند میلیون دانشجو دارد مهم نیست، این مهم است که دانشگاه چند نخبه داشته و گرهی از مشکلات جامعه باز کند.
 
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز خبری را منتشر نکرده است.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «کلیدی‌ترین عامل برای تربیت فرزندان چیست؟»، «بازپرداخت طلای قرضی چگونه است؟»،‌ «قلم‌هایی که نقش بندگی خلق می‌کنند / وقتی برای یک اثر از جان و زندگی مایه می‌گذارند»، «حضرت عبد‌العظیم حسنی(ع) نزد ائمه اطهار چه جایگاهی داشتند؟/ مهمترین دلیل برتری ایشان نسبت به سایر امامزادگان»، «بصیرت و ولایتمداری حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) چه میزان بود؟» و «حدیث امام صادق‌(ع) درباره تسبیحات فاطمه زهرا‌(س)» هستند.
 
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «تمدید فراخوان اعطای گواهینامه بدون آزمون به قاریان ومدرسان پیشکسوت» است.
 
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از ««گوته» بنیانگذار گفت‌وگوی ادیان»، «نشست «مطالعات قرآنی در ترکیه و آلمان» برگزار می‌شود» و «کتابی برای آشنا شدن با حلقه‌های مفقوده زندگی انبیا» هستند.
 
در بخش‌هایی از خبر «کتابی برای آشنا شدن با حلقه‌های مفقوده زندگی انبیا» آمده است: کتاب «نگاهی گزینشی به تاریخ انبیا» به تحقیق سید ابراهیم حجازی از سوی نشر ایرانا منتشر شد. این کتاب اشاره کلی به سنت و سیره انبیای الهی است که متأسفانه بیشتر نکات آن از گردونه ذهنی خارج شده است. اشاراتی است که یادآور می‌شود اراده و حکمت الهی همواره ساری و جاری است و نکته‌های سعادت بشری در آن نهفته است.
 
با مراجعه به کتب و متون تاریخی همواره می‌تواند و توانسته با ارائه گوشه‌هایی از زندگی گذشتگان نکات قابل تأملی را برای حال و میراثی برای آیندگان دریافت نمود! در این آثار دو بخش مهم همواره دیده می‌شود: اول بخش غفلت‌ها و دوم بخش حلقه‌های مغفول مانده در زندگانی عصر ما.
 
میزان
«ثواب زیارت حضرت «عبدالعظیم حسنی(ع)»/ اخلاق، یکی از مهم‌ترین آداب زیارت است» نیز عنوان تنها خبری است که در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام
captcha