آزادی 19 زندانی جرایم غیرعمد توسط اوقاف اردبیل
کد خبر: 3860581
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

آزادی 19 زندانی جرایم غیرعمد توسط اوقاف اردبیل

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ استان اردبیل گفت:‌ امسال اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه‌ استان با کمک خیرین تعداد 19 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را با مبلغ محکومیت ۱۵۴ میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد کرده است.

آزادی 19 زندانی جرائم غیرعمد توسط اوقاف اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ استان اردبیل، امروز، نهم آذرماه در جشن گلریزان برای کمک به آزادسازی زندانیان در حسینیه اوقاف اردبیل، اظهار کرد: این اقدام خیرخواهانه با دعوت از خیرین و مسئولان اجرایی استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اداره‌ اوقاف و امور خیریه استان در شرایط کنونی در کنار مردم بودن و کمک به نیازمندان استان را با نگاه نوع‌دوستی تجربه می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ استان اردبیل با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مدیرکل نمی‌خواهد، افزود: اداره کل اوقاف یک مدیر اجرایی می‌خواهد که بتواند با اجرای امینانه، نیت واقفین را به سرانجام برساند.

ستوده اضافه کرد: امسال اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه‌ استان با کمک خیرین تعداد 19 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را با مبلغ محکومیت ۱۵۴ میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد کرده است.

وی تاکید کرد: در راستای کاهش آسیب‌های زندان و پیامد‌های ناشی از آن برای خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد و مالی، تعامل با ستاد دیه‌ استان را بیش از پیش افزایش خواهیم داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه عملکرد ما در حوزه وقف باید به گونه‌ای باشد که جامعه احساس کند وقف کردن نفع خوبی به مردم خواهد رساند، خاطرنشان کرد:این اداره کل آماده است تا از خیرانی که به کاهش آسیب‌های اجتماعی مثل همین برنامه مبادرت می‌ورزند حمایت کند.

ستوده بیان کرد: اجرای امینانه نیات واقفین به صورت عملیاتی در استان اجرا می شود که امورات خیریه جزو اولویت‌های بسیار مهم است.

زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از طبقه‌ نیازمند هستند

ناصرعتباتی، رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه‌ استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: حل مشکلات زندانیان جرایم مالی از برنامه‌های اولویت‌دار دادگستری استان است و تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت خیرین استان، آمار زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را کاهش دهیم.

وی افزود: زندانیان جرایم غیرعمد و مالی از طبقه‌ نیازمند و دردمند جامعه هستند که به لحاظ موقعیتی که در سطح جامعه دارند قادر به ابراز مشکلات خود به دیگران نیستند.

عتباتی با اشاره به تبعات منفی زندان بر خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد و مالی، این خسارات روحی و روانی را غیر قابل جبران دانست و اظهار کرد: شما خیرین هستید که با اقدامات خیرخواهانه‌ خود آرامش را به خانواد‌ه‌های زندانیان جرایم غیرعمد و مالی هدیه می‌کنید.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه‌ استان اردبیل از افزایش ۷۰ درصدی حضور خیرین در جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و تصریح کرد: امسال در جشن‌های گلریزان با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور و استان، خیرین استان مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کمک کردند که این رقم نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته و باید از شما خیرین و نیکوکاران تشکر کنم.

آزادی ۱۴۶ زندانی مالی با مبلغ محکومیت ۳۰ میلیارد تومان در اردبیل

یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه‌ استان اردبیل نیز از آزادی ۱۴۶ زندانی مالی با مبلغ محکومیت ۳۰ میلیارد تومان از زندان‌های استان خبر داد و گفت: بیشترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد، محکومیت‌های مالی هستند که به خاطر مشکلات ناشی از نبود منبع درآمد مناسب و نابسامانی اقتصادی بدهکار شده و در زندان به سر می‌برند.

وی بیان کرد: اجرای احکام جایگزین حبس و همچنین اعسار پرونده‌ها در دادگاه‌های استان در کاهش آمار زندانیان جرایم غیرعمد و مالی موثر بوده است و همچنین با اقدامات مناسب صورت گرفته قضایی در دادگستری‌ها و نمایندگی ستاد دیه‌ استان، تعداد زندانیان مهریه نیز در زندان‌های استان کاهش یافته است.

در این جشن برای آزادی دو تن از زندانیان زیر ۱۸ سال مبلغ ۱۲ میلیون تومان و همچنین برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی مبلغ ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان توسط خیرین حاضر در جشن اهدا شد.

انتهای پیام
captcha