ائمه مساجد کشور سطح‌بندی می‌شوند
کد خبر: 3859507
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

ائمه مساجد کشور سطح‌بندی می‌شوند

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای ترغیب و به‌کارگیری امام مسجد، سطح‌بندی و دادن آموزش‌های آنان لازم است که هم اکنون در استان‌های مختلف کشور در حال انجام است.

ائمه مساجد کشور، سطح‌بندی می‌شوندبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام میرمحمدیان، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز چهارم آذرماه در نهمین گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی شهر‌های مازندران که در چالوس برگزار شد، ضمن بیان اهداف طرح تحول اجتماعی مسجد محور، گفت: کار فرهنگی نیازمند پایگاه معتبر و مورد اعتماد در محلات است و آن پایگاه مسجد است.

وی افزود: الگوسازی فعالیت‌های فرهنگی و بیان نتایج کارکرد‌های مساجد در محلات، روستا‌ها و شهر‌ها نیازمند ابزار‌های رسانه‌ای است که صدا و سیما همکاری لازم را در این باره با سازمان تبلیغات اسلامی دارد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره بر لزوم توجه جدی به مبحث آموزشی روحانیون و ائمه جماعات مساجد در محلات و روستا‌ها تاکید کرد: مسئولیت‌پذیری بیشتر روحانی مسجد در محلات و روستا‌ها در روند کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی موثر است.

میرمحمدیان با بیان اینکه، در عصر پیامبر (ص) مساجد، محور جامعه آن زمان محسوب می‌شد، گفت: آن چیزی که به مساجد جان می‌دهد، امام و روحانی محله است و توانمندسازی، تغذیه فکری روحانی و سطح‌بندی امام جماعت بر عهده سازمان است.
این مسئول فرهنگی احساس مسئولیت امام جماعات و روحانیون مساجد در قبال مشکلات مردم را از وظایف اصلی آنان برشمرد و تصریح کرد: برای ترغیب و به‌کارگیری امام مسجد، سطح‌بندی و دادن آموزش‌های آنان لازم است که هم اکنون در استان‌های مختلف کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد: ویژگی مهم امام محله آن است که مشکلات و مسائل و دغدغه‌های مردم برای آن روحانی، مهم باشد و هرکاری می‌تواند برای حل این دغدغه انجام دهد.

محمدیان، گفت: برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی نیاز است تا مبحث امام و امت به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد و این مسئله از مساجد و محلات آغاز می‌شود.

وی افزود: استحکام روابط دینی بین مردم و مؤمنین از طریق امام مساجد شکل می‌گیرد و استمرار و تحقق کامل آن در ارتباطات بیشتر و چهره به چهره است.

انتهای پیام
captcha