مردم با گرانی بنزین بزرگوارانه برخورد کردند
کد خبر: 3859450
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

مردم با گرانی بنزین بزرگوارانه برخورد کردند

گروه سیاست و اقتصاد ــ تولیت آستان قدس رضوی گفت: تصمیم گرانی بنزین تصمیم سران سه قوه بوده و رهبری نیز بر این تصمیم صحه گذاشتند و به‌عنوان تصمیم نظام پذیرفتند؛ اما ملت ایران حقیقتاً با این تصمیم با بزرگواری و صبوری برخورد کردند، رؤسای سه قوه باید تلاش کنند تا پیامدهای این تصمیم بر مردم دشواری را تحمیل نکند.

مردم با گرانی بنزین بزرگوارانه برخورد کردندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌‎الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی شامگاه گذشته، سوم آذرماه در همایش هشت هزار نفری بسیجیان مدافع در حرم مطهر رضوی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بدون شک امام راحل از مصادیق این روایت از حضرات معصومین هستند که می‌فرمایند: «انسان مؤمن و با ایمان تاریکی ندارد، نکته مبهم و تاریک در ذهن، فکر و اندیشه او وجود ندارد و با نور خدا حرکت کرده و نور خدا او را راهنمایی می‌کند».

وی افزود: اینکه امام راحل بسیج را در کشور تأسیس فرمود به‌طور قطع می‌توان گفت از جلوه‌های همین حدیث مبارک «المؤمن ینظر من نور الله» است، بسیج از الهامات الهی بود که امام نیز این جریان عظیم انقلابی و مردمی را به‌وجود آوردند تا در همه عرصه‌ها حضور پیدا کنند و فعال باشند.

مروی ادامه داد: اینک خدا را شاکریم که رهبری به‌عنوان خلف صالح امام راحل، این راه را با صلابت ادامه دادند و در آن هنگامه که افرادی می‎خواستند این فکر را القا کنند که جنگ تمام شده و نیازی به نیروی بسیج و بسیجی نداریم، با قدرت و روشن‌بینی این راه را تاکنون ادامه دادند و از این یادگار ارزشمند امام صیانت کردند.

بسیج، یک جهان‌بینی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بسیجیان یک جریان نظامی و شبه نظامی نیستند بلکه بسیج یک فکر، اندیشه و یک جهان‌بینی است که باید در همه عرصه‌ها وجود داشته باشد. یکی از عرصه‌هایی که بسیج در آن حضور پیدا کرده حضور در نیروهای نظامی است و اگر نیروهای بسیج در طول جنگ و دفاع مقدس نبودند معلوم نبود سرنوشت کشور به کجا کشیده می‌شد.

وی ابراز کرد: بسیج در عرصه مبارزات هشت ساله سرافرازی و پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آورد، اما این تفکر بسیجی را نباید صرفاً به یک جریان نظامی خلاصه و حبس کنیم، بلکه باید در همه شریان‌های کشور از این تفکر استفاده کنیم. بسیجی زندگی کردن، بسیجی نگاه کردن و جهادی کار کردن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مروی اضافه کرد: اگر یک مدیر روحیه جهادی داشته باشد، مؤمن و خداترس باشد، در همه کارهایش خدا را ناظر و شاهد بگیرد و از همه ظرفیت‌های خود استفاده کند، این خدمت یک خدمت جهادی است؛ لذا اگر بخواهیم در شأن مردم و این انقلاب کار کنیم باید جهادی کار کردن را در دستور کار قرار دهیم، این نوع بینش است که ما را به کمال می‌رساند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: کسانی که پشت میزها مستقر می‌شوند، باید ایمان داشته باشند و به مردم فکر کنند، درد، رنج و مشکلات مردم را درد، رنج و مشکلات خود بدانند و برای رفع آن تلاش کنند. افرادی که میز خدمت دارند ثروت‌اندوزی را کنار بگذارند و این فرصت خدمت را مغتنم شمارند، از خود عبور کرده و جهادی خدمت کنند.

وی گفت: بسیج و تفکر بسیجی هر جا باشد باعث کمال و پیشرفت خواهد شد، همانطور که بسیجیان در زمان جنگ بدون اینکه دنبال شهرت و آوازه باشند از جان، مال و فرزندان خود گذشتند تا امنیت را به ملت هدیه دهند.

مروی اظهار کرد: اگر بخواهیم در حوزه‌های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... پیشرفت کنیم با تفکر بسیجی و استفاده از ظرفیت‌های موجود قطعاً می‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم و در بخش اقتصادی نیز این وضعیت فعلی تغییر خواهد کرد؛ لذا باید تلاش کنیم تا در همه عرصه‌ها ایمان و عمل جهادی را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: هر کجا از تفکر جهادی استفاده نکردیم و منافع شخصی، گروهی و جناحی را بر منافع ملی ترجیح دادیم ضرر کردیم. ما طی این چهل سال در برابر همه ترفندهای دشمنان سربلند بیرون آمدیم و علت اصلی آن نیز همین تفکر بسیجی و مردمی بودن بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در حوادث اخیر نیز عده‌ای اغتشاش‌گر خسارت به اموال عمومی زده و بهانه دست دشمنان دادند اما تفکر بسیجی مردم ایران بود که تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد؛ لذا باید در همه عرصه‌ها حضور یافته و از انقلاب، نظام و کشورمان دفاع کنیم که البته در این راه مشکلاتی وجود دارد، عده‌ای از مردم ما در رنج، بیکاری و مشکلات اقتصادی هستند که به خاطر انقلاب و حریت نظام این را تحمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: تصمیم گرانی بنزین تصمیم سران سه قوه بوده و رهبری نیز بر این تصمیم صحه گذاشتند و به‌عنوان تصمیم نظام پذیرفتند، اما ملت ایران حقیقتاً با این تصمیم با بزرگواری و صبوری برخورد کردند، رؤسای سه قوه باید تلاش کنند تا پیامدهای این تصمیم بر مردم دشواری را تحمیل نکند.

مروی عنوان کرد: مسئولان سه قوه باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا عده‌ای سودجو به بهانه گران شدن بنزین صدها کالای دیگر را گران نکنند. مردم تاکنون خوب همراهی کردند و پاسخ مسئولان به این همراهی باید خدمت متقابل باشد و دستگاه‌های نظارتی نیز فعال‌تر از گذشته اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha